انواع سینک ظرفشویی

انواع سینک ظرفشویی و نکات مهم هنگام خرید آن

از بیشتر تجهیزات آشپزخانه در طول روز چندین بار مجبور به استفاده هستیم، اما سینک ظرف شویی از جمله المان هایی است که همیشه با آن سروکار دارید. انتخاب این المان مناسب کار سختی نیست به شرطی که انواع سینک ظرفشویی را قبل از خرید بشناسید. ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

سینک ها ظرفشویی یکی از مهمترین المان ها در آشپزخانه است پس نوع آن بسیار مهم است. انواع مختلفی سینک ظرفشویی از نظر نوع و جنس وجود دارد که می توانید بسته به سلیقه و بوجه خود خریداری کنید که در ادامه با آن ها آشنا می شوید. انواع این المان در مراکز فروش سینک ظرفشویی که آدرس و شماره تماس آنها در لینک درج شده قرار گرفته است به فروش می‌رسند.

انواع سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی را بر اساس جنس، سبک و نحوه نصب می‌توان تقسیم‌بندی کرد. ابتدا به بررسی انواع سینک از نظر سبک می‌پردازیم:

انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس

بدون شک سینک ظرف‌شویی علاوه بر کاربرد بیش از حد آن، نقش بسزایی در زیبایی و دکوراسیون خانه دارد. انواع متفاوتی از سینک در بازار موجود است. هرکدام زیبایی خاص خود را دارند و برای سلیقه ها و دکوراسیون های مختلفی ساخته شده اند. برخی برای دکوراسیون مدرن مناسب هستند و برخی دیگر راهکاری برای منازل به سبک دکوراسیون سنتی هستند. در ادامه شاخص ترین انواع سینک ظرف‌شویی را از نظر جنس برای شما معرفی خواهیم کرد:

انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس

سینک ظرفشویی استیل

این نوع سینک ها از استیل بدون آلیاژ تولید می شوند. استیلی که زنگ نمی زند و در برابر رطوبت و تغییر رنگ مقاوم است. البته برخی مواد شیمیایی می توانند ظاهر این نوع سینک را از بین برده و آن را لکه دار و کدر کنند. در مطلب «تمیز کردن انواع سینک ظرف‌شویی» اشاره کردیم که جوهر نمک یا جرم‌گیر دشمن سینک های ظرف‌شویی استیل است.

سینک ظرفشویی شیشه ای

شیشه در هر جایی استفاده شود، زیبایی به ارمغان می آورد. همچنین شیشه با خود تجلل به ارمغان می آورد. به همین دلیل است که سینک ظرف‌شویی شیشه ای را می توان جزء انواع مجلل و فانتزی به شمار آورد.

سینک ظرف‌شویی گرانیتی

این نوع سینک از سنگ گرانیت و درصدی رزین، رنگ و برخی مواد دیگر تولید می شود. معمولاً ظاهر سینک گرانیتی بسیار زیبا است. استحکام آن نیز بسیار بیشتر از نوع شیشه ای است.

بهترین پاک کننده برای سینک های گرانیتی، استفاده از سرکه سفید است. سرکه سفید ماده ای طبیعی و بی خطر است که بهتر است هر چند وقت یک بار برای تمیز کردن سینک ظرف‌شویی خود از آن استفاده کنید.

سینک ظرف‌شویی سنگی

سنگ مرمر جزء مجلل ترین مواد موجود در مصالح ساختمانی است. در ساختمان های مجلل و گران قیمت افراد مشهور می توان این نوع سنگ را به وفور مشاهده کرد. سینک ظرف‌شویی مرمر نیز در میان سایر سینک های ظرف‌شویی از بیشترین قیمت برخوردار است.

ظاهر سینک مرمر بسیار زیبا است اما باید به نوع دکوراسیون منزل نیز دقت کرد. هر نوع سینکی برای هر نوع دکوراسیون منزل مناسب نیست. نمی توان تمام اجزای آشپزخانه را از چوب یا شیشه انتخاب کرد و تنها سینک منزل را مرمر برگزید.

سینک ظرفشویی سرامیکی

این سینک از انواع سینک ظرفشویی است که از لحاظ مقاومت در مقابل خط و خش بهترین گزینه دانست. معمولاً رنگ سینک های سرامیکی روشن و سفید شیری است. البته انواع مشکی و کدر نیز برای سلایق مختلف تولید می شود.

تنها با اندکی آب و صابون می توان به سادگی سینک های سرامیکی را تمیز کرد. سینک های سرامیکی از نیز از استحکام بالایی برخوردارند و قیمت آن‌ها را نیز می توان در حدود سینک های شیشه ای و گرانیتی برآورد کرد.

انواع سینک ظرفشویی از نظر نحوه کارگذاری

جدای از جنس این المان، نحوه کارگذاری آن نیز بسیار مهم است. سه نوع مدل در این دسته جای دارند که عبارت است از:

انواع سینک ظرفشویی از نظر نحوه کارگذاری

سینک ظرف‌شویی توکار

مدل توکار به این شکل است که ابتدا کابینت شما برش داده می شود. از انواع سینک ظرفشویی این مدل است که از بالا بر روی کابینت سنگی یا چوبی قرار می گیرد. در این مدل هر چهار طرف سینک شما توسط کابینت احاطه می شود. لبه های سینک نیز بر روی کابینت قابل رؤیت است و معمولاً برجسته تر از سطح کابینت است.

سینک ظرف‌شویی روکار

سینک روکار نیز تقریباً مشابه نوع توکار است. تفاوت عمده این نوع سینک در چارچوب آن است. در پشت سینک های توکار کابینت قرار دارد اما سینک های روکار به شکلی هستند که چارچوب آن‌ها در پشت آن‌ها قرار دارد و به دیوار متصل است. خانواده هایی که کابینت چوبی دارند بهتر است از این نوع سینک استفاده کنند. معمولاً آب زیادی به پشت کابینت پاشیده شده و نفوذ می کند. به همین دلیل بهتر است از نوع روکار استفاده کنید.

سینک ظرف‌شویی زیرکار

آخرین نوع نیز سینک زیرکار است. برخی آشپزخانه ها از سنگ کورین برای اوپن آشپزخانه خود استفاده می کنند. در این نوع آشپزخانه ها بهترین انتخاب می تواند سینک زیرکار باشد. ابتدا سنگ برش داده می شود و سینک ظرف‌شویی از زیر آن نصب می شود.

سینک ظرفشویی مدل پیشخوان

در مدل پیشخوان، قسمتی از جلوی سینک ظرفشویی با فاصله چندسانتی‌متری از کانتر بیرون و جلو زده است. در این مدل سینک، این قسمت از آشپزخانه به مرکز کانونی تبدیل می‌شود. به ‌ویژه اگر زیر پنجره آشپزخانه نصب شود.

ویژگی‌های مدل پیشخوان:

عمق سینک بسیار زیاد و مناسب خانواده‌های پرجمعیت است.
طراحی و زیبایی فوق‌العاده‌ای به آشپزخانه می‌بخشد.
سینک پیش‌خوان به صورت توکار نصب می‌شود و تمیزکردن آن آسان است.

نکات مهم هنگام خرید سینک های ظرفشویی

در هنگام خرید این المان برای آشپزخاه میتوانید با کارشناسان فروش تجهیزات آشپزخانه که اسامی آنها در لینک درج شده قرار گرفتهاست مشورت کنید و به نکات زیر نیز توجه فرمایید:

  • عمق لگن، سینک‌های ظرفشویی دارای عمق لگن‌های متفاوت هستند. 14 سانت، 18 سانت، 20 سانت و 22 سانت که هرچه عمق لگن بیشتر باشد، کیفیت سینک بالاتر خواهد بود.
  • ضخامت ورق، هرچه ضخامت بالاتر باشد، کیفیت سینک بالاتر است.
  • تعداد لگن، هرچه تعداد لگن بیشتر باشد، شست‌وشوی ظرف آسان‌تر است.
  • دقت کنید که محل نصب شیرآلات در سینک ظرفشویی با جایگاه شیرآلات در آشپزخانه هماهنگ باشد.
  • رنگ دکوراسیون آشپزخانه مهم‌ترین فاکتور در انتخاب و خرید انواع سینک ظرفشویی است و باید به هماهنگی آن‌ها دقت کنید.
  • بنا به نوع دکوراسیون آشپزخانه، بودجه و سلیقه خود، سینک روکار یا توکار انتخاب کنید.
  • هنگام خرید به ایمنی سینک نیز توجه کنید. اگر می‌خواهید سینک ایمنی داشته باشید.

ممکن است بپسندید:

نکات مهم هنگام خرید کابینت آشپزخانه

اشتراک‌گذاری