اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی چیست ؟ در ادامه سایت شیراز کناف، اطلاعات لازم در این باره را مطالعه می کنید. فنگ شویی یک روش چینی برای چیدمان اشیا و اثاثیه به گونه ای است که هماهنگی و تعادل را در محیط ایجاد می کند. این بر اساس این ایده است که همه چیز در جهان به هم متصل است و انرژی، یا چی، در همه چیز جریان دارد.

با چیدمان اشیاء به روشی خاص، افراد متخصص بر این باورند که می‌توانند انرژی مثبت را تقویت کنند و جنبه‌های مختلف زندگی فرد مانند سلامت، ثروت و روابط را بهبود بخشند. فنگ شویی اغلب در طراحی داخلی، معماری و شهرسازی استفاده می شود.

اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

فنگ شویی یک تمرین باستانی چینی است که هدف آن ایجاد یک محیط هماهنگ با متعادل کردن عناصر طبیعی است. در دکوراسیون داخلی، برخی از اصول کلیدی فنگ شویی عبارتند از:

  • تعادل: دستیابی به تعادل در اتاق از طریق قرار دادن مبلمان، دکور و رنگ ها، می تواند حس آرامش و هماهنگی را ایجاد کند.
  • نور طبیعی: به حداکثر رساندن نور طبیعی در یک فضا می تواند به ایجاد جریان انرژی مثبت کمک کند.
  • رنگ: انتخاب رنگ‌هایی که آرامش‌بخش هستند، مانند آبی و سبز، یا انرژی‌بخش، مانند قرمز و نارنجی، می‌توانند بر روحیه و انرژی یک فضا تأثیر بگذارند.
  • قرار دادن مبلمان: قرار دادن مبلمان می تواند بر جریان انرژی در اتاق تأثیر بگذارد، بنابراین مهم است که در چیدمان مبلمان به این موضوع توجه کنید.
  • بی نظمی: پاک کردن بهم ریختگی از یک فضا می تواند به ایجاد حس آرامش و نظم کمک کند، در حالی که اجازه می دهد انرژی آزادانه جریان یابد.
  • گیاهان: گنجاندن گیاهان زنده در یک فضا می تواند به تصفیه هوا کمک کند و حس زندگی و سرزندگی را به اتاق بیاورد.

با گنجاندن این اصول در دکوراسیون داخلی خود می توانید فضای زندگی هماهنگ و متعادل تری ایجاد کنید.

برای این که بهترین شرکت های طراحی و دکوراسیون داخلی شیراز را که برپایه فنگ شویی کار می کنند پیدا کنید، می توانید به لینک درج شده از سایت شیراز کناف مراجعه کنید.

اصول فنگ شویی در دکوراسیون برای اتاق نشیمن

برای ایجاد یک فضای زندگی ایده آل بر اساس اصول فنگ شویی، در نظر گرفتن چندین فاکتور مهم است. اولاً، اتاقی با نور مناسب و مطبوع و عاری از هرج و مرج توصیه می شود. استفاده از گلدان و گیاهان زنده باعث می شود که انرژی راکد اتاق خنثی شود زیرا چی مثبت را از عنصر چوب جذب می کنند. بهتر است از بوته های خاردار یا کاکتوس ها دوری کنید و گیاهانی با برگ های گرد را انتخاب کنید. علاوه بر این، آکواریوم ها را می توان برای افزایش انرژی در اتاق استفاده کرد.

نکته مهم دیگر این است که اطمینان حاصل کنید که مبلمان طوری قرار نگیرد که پشت آن رو به در باشد و لبه های گرد داشته باشد. به همین ترتیب، مجسمه ها نباید اشکال نوک تیز داشته باشند.

فنگ شویی بر هشت حوزه، معروف به مناطق باگوا، تأکید دارد که می تواند زندگی را بهبود بخشد: خانواده (Zhen)، ثروت (Xun)، سلامتی (Tai Qi)، افراد مفید (Qian)، کودکان (Dui)، دانش (Gen)، شهرت (Gen). لی)، شغل (Kan) و شراکت (Kun). برای به دست آوردن بهترین نتیجه، توصیه می شود در یک زمان روی دو یا سه مورد از این قسمت ها تمرکز کنید.

بسته به مناطق انتخاب شده، مواد، اشکال و رنگ های خاص باید ترکیب شوند. به عنوان مثال، برای تقویت منطقه خانواده، باید از عنصر چوب و سایه های سبز، آبی و آبی استفاده شود. از سوی دیگر، برای تمرکز بر منطقه ثروت، عنصر چوبی مشابه مورد نیاز است، اما با رنگ های بنفش، زیرا این رنگ نماد رفاه است.

اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی برای اتاق خواب

اتاق خواب در هر خانواده ای از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا به عنوان یک پناهگاه شخصی برای استراحت افراد پس از یک روز کاری خسته کننده عمل می کند. نه تنها بر الگوی خواب و آرامش درونی شما تأثیر می گذارد، بلکه نقش مهمی در زندگی شما نیز دارد. برای به حداکثر رساندن پتانسیل این فضا، می توان نکات فنگ شویی را برای اتاق خواب گنجاند.

یکی از این نکات این است که تخت خود را در موقعیت فرماندهی اتاق قرار دهید. این به این معنی است که وقتی روی تخت خود خوابیده اید، باید بتوانید در را ببینید، اما نباید مستقیماً رو به شما باشد.  علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که هیچ مانع یا بهم ریختگی در اتاق وجود ندارد.

از قرار دادن هر نوع آب یا آکواریوم در اتاق خواب خودداری کنید، زیرا آب تمایل دارد آتش را خاموش کند و شور و اشتیاق کمتری را در اتاق ایجاد کند.

برای ایجاد فضایی آرام، روی فرش های با کیفیت خوب که اثر زمینی دارند، سرمایه گذاری کنید. استفاده از سطوح بازتابنده مانند آینه را محدود کنید که می تواند باعث حواس پرتی شود.

رنگ های خاکی و سرامیک ها می توانند انرژی مثبت را جذب کنند، ثبات و سلامتی را افزایش دهند. رنگ‌های ملایم مانند آبی و سبز روشن می‌توانند مکمل سال خرگوش باشند و در صورت استفاده در روکش‌های تخت، بالش‌ها و پرتاب‌ها، محیطی آرام‌بخش ایجاد کنند.

در نظر بگیرید که یک منطقه خاص در داخل اتاق را برای اهداف استراحت در نظر بگیرید که در آن می توانید با روشن کردن شمع و تنش زدایی در آن آرام شوید.

اصول فنگ شویی برای دکوراسیون داخلی برای آشپزخانه

اصول فنگ شویی برای آشپزخانه

اصول فنگ شویی برای آشپزخانه و فضاهای باز

نکات دکور فنگ شویی برای آشپزخانه نشان می دهد که اجاق گاز در موقعیت فرماندهی قرار دارد و یخچال باید نامرتب باشد. مخلوطی از نمک و آب به عنوان مایع پاک کننده برای شستشوی انرژی بد و جذب انرژی خوب توصیه می شود.

استفاده از زرد و قهوه ای به معنای تغذیه است، آبی و سبز برای شادابی است، در حالی که سفید و خاکستری برای شادی است. مشاوران فنگ شویی توصیه می کنند از تمام این رنگ ها در آشپزخانه با رنگ قرمز یا نارنجی برای الهام استفاده کنید. به هر قیمتی از نگهداری اقلام شکسته خودداری کنید.

آیا می دانستید؟ گوشه سمت چپ پشتی از ورودی اتاق نشیمن شما یک گوشه ثروت در نظر گرفته می شود و به همین دلیل این فضا را نباید نادیده گرفت. استفاده عمده از عناصر چوب و آب در اینجا مورد استفاده قرار می گیرد. گیاهان گلدانی و نور طبیعی فراوان، شکوفایی را تضمین می کنند. مواد مورد استفاده در اینجا چوب، حصیری، بامبو و گیاهان سالم است.

اصول فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

اصول فنگ شویی در حمام و سرویس بهداشتی

اصول فنگ شویی برای دکوراسیون داخلی برای حمام

طبق توصیه های فنگ شویی دکور، حمام شما هرگز نباید در جهت خانه باشد. یک مکان مناسب برای قرار دادن دستشویی در خانه شما شمال شرقی است.

حمام ها کمترین منبع انرژی را دارند. از این رو، آنها باید طبق نقشه باگوا در این جهت قرار گیرند. همچنین متخصصان فنگ شویی استفاده از حصیری و استفاده از رنگ های روشن و گرم مانند آبی روشن، آبی فیروزه ای، سبز، هلویی، صورتی، سفید، سفید مایل به کرم و زرد را تشویق می کنند.

استفاده از آینه های بیضی شکل و نورپردازی ملایم توصیه می شود. کارشناسان همچنین اکیداً از استفاده از چراغ های خشن معلق توصیه می کنند. بیش از هر چیز دیگری، تمیز کردن عمیق مکرر و رفع شلوغی دستشویی شما توصیه می شود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *