رادیاتور دکوراتیو چیست

رادیاتور دکوراتیو چیست و چه نقشی در دکوراسیون داخلی دارد؟

رادیاتور دکوراتیو چیست؟ امروز زیبایی چیدمان در دکور داخلی تاثیر زیادی در خانه دارد. رادیاتور تزئینی یا رادیاتور دکوراتیو به ظاهر شبیه یک جسم تزئینی یا صفحه قاب مانند یا آینه است که گرما و سرما را نیز از خود عبور می دهد. در این مقاله به معرفی و بررسی رادیاتور تزئینی و مدل های مختلفی میپردازیم. با ما همراه شوید…

قیمت رادیاتور دکوراتیو چیست؟

قیمت رادیاتور تزئینی به موارد مختلفی بستگی دارد. از جمله موارد مهم کیفیت، اندازه، جنس، بازدهی گرمایی، طراحی خاص و … میتواند در قیمت این رادیاتورها تاثیرگذار باشد. میتوانید برای اطلاع دقیق از قیمت این المان با شماره های مندرج در فروشگاه های پکیج و رادیاتور که اسامی آنها در لینک درج شده قرار دارد تماس بگیرید.

قیمت رادیاتور دکوراتیو چیست؟

رادیاتور دکوراتیو چیست؟

این نوع رادیاتورها در سیستم گرمایشی و تهویه ساختمانی با طراحی برترین کارشناسان دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار میگیرد. نام دیگر این سازه رادیاتور تزئینی است که شکل ظاهری آن زیبایی متفاوتی نسبت به پکیج و رادیاتور های معمولی دارد. شرکت‌های معتبر تولید انواع رادیاتورها، رادیاتور دکوراتیو را در مدل‌های متنوع و مختلفی تولید می‌کنند. این نوع رادیاتورها هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی تولید می‌شوند.

نحوه عملکرد رادیاتور دکوراتیو چیست؟

این سازه نیز مانند رادیاتورهای قدیمی به وسلیه اب گرما را انتقال می دهند. از طریق این سیستم گرما به تمامی نقاط اتاق‌ها انتقال داده شده؛ بنابراین در استفاده از نوع آبی رادیاتور دکوراتیو نیاز به پکیج و لوله کشی است. در ساختمان‌هایی که لوله کشی آبی وجود ندارد، می‌توان از رادیاتور دکوراتیو برقی استفاده کرد.

رادیاتور دکوراتیو به چه صورتی نصب می شود؟

رادیاتور تزئینی را می توان بر روی دیوار، به صورت ایستاده و پایه دار و حتی بین سقف های زاویه دار نصب نمود. به علت زیبایی ظاهری این رادیاتور، بهتر است محل نصب و قرار گیری آن تا حد ممکن، از بین سرد ترین نقاط موجود، در موقعیتی با بیشترین دید و جلب توجه باشد. در برخی موارد می توانید در بالای آن از لامپ های کوچک و نورافکن ها برای نورپردازی استفاده نمایید.

رادیاتور دکوراتیو به چه صورتی نصب می شود؟

مزایای رادیاتور تزئینی چیست؟

  • رادیاتور دکوراتیو در مدل‌ها و اندازه‌های متنوعی تولید می‌شوند که به راحتی می‌توان با هر دکوری از محل سکونت یا محل کار، هماهنگی ایجاد کرد.
  • طراحی مدرن این رادیاتورها، باعث افزایش محبوبیت آن‌ها بین خریداران رادیاتور شده است.
  • رادیاتور دکوراتیو دارای حمل و نقل و عملیات نصب آسانی است.
  • اندازه و ابعاد رادیاتور دکوراتیو نسبت به رادیاتورهای قدیمی، کوچک است و ضخامت کمتری دارد.
  • بازدهی گرمایی رادیاتور های تزئینی در حد مطلوب است و هدر دهی انرژی بسیار کم است.
  • گرمای حاصل از رادیاتور دکوراتیو مطبوع است. به صورتی که هیچ نوع حساسیت تنفسی برای افراد اطراف خود ایجاد نمی نماید.
  • نوع برقی رادیاتور دکوراتیو این امکان را می‌دهد تا در هر قسمت از ساختمان که نیاز است، به راحتی نصب شود.

معایب رادیاتور دکوراتیو

از جمله معایب این المان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخی از این رادیاتورها ظرافت بسیار بالایی دارند، به همین دلیل امکان دارد در اثر فشارها و ضربه‌های احتمالی آسیب ببینند.
  • انواع برقی رادیاتور دکوراتیو مصرف برق بالایی دارند.
  • مدل‌های شیشه‌های رادیاتور دکوراتیو گرمای کمتری را نسبت به جنس‌های دیگر مانند فولاد و آلومینیوم درست می کند.

نصب رادیاتور دکوراتیو چگونه است؟

امروزه با معرفی رادیاتور تزئینی، آنها جزئی از فضای داخلی خانه ها هستند. واقعا تعداد زیادی از طراحان به طور عمدی رادیاتور تزئینی را به دلیل کیفیت و راندمان بهتر و بدلیل زیبایی آنها در بخشی از دکوراسیون اتاق ها استفاده می کنند. به طور عمده در حمام، آشپزخانه، اتاق نشیمن و … قرار می دهند. به همین دلیل بیشترین سعی بر این است که رادیاتور های دکوراتیو به درستی در بهترین نقطه اتاق از لحاظ دید و پرسپکتیو قرار گیرند.

ممکن است بپسندید:

5 تا از برترین لوازم خانگی هوشمند

اشتراک‌گذاری