بازسازی ساختمان چیست و چه مراحلی دارد؟

بازسازی ساختمان چیست و چه مراحلی دارد؟

بازسازی ساختمان چیست؟ بازسازی خانه های قدیمی و ساختمان ها یک روش متداول برای بهتر کردن محیط کار و خانه است. این نکته را باید بدانید که بازسازی ساختمان با نوسازی آن متفاوت است و بهتر است فرق این دو را در ابتدا بدانید. در این مقاله تلاش شده تمام مراحل مربوط به بازسازی ساختمان را توضیح بدهیم.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان چگونه است؟

برای خمین هزینه بازسازی ساختمان باید در ابتدا یک چک لیست تهیه کنید که در  آن قسمت های آسیب دیده را پیدا کرده، یاداشت کنید و بعد از آن تغییرات مورد نیاز روی قسمت های مختلف خانه را در لیست خود بنویسید. بعد از آن باید از کارشناسان حرفه ای بازسازی ساختمان که اسامی آنها در لینک درج شده قرار گرفته است کمک بگیرید تا با تخمین قیمت مصالح و دستمزد کارگران هزینه بازسازی را برای شما تا حدودی تعیین کنند.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان چگونه است؟

این روزها محصولات متنوعی به بازار عرضه می‌شود که هرکدام داراری ویژگی‌های منحصر بفرد هستند یا برخی از آن‌ها همچون چوب پلاست چندمنظوره بوده و در زمینه های متعدد کاربرد دارند. این پروفیل‌ها جایگزین مناسبی برای چوب طبیعی نیز در نظر گرفته می شود و دوستدار طبیعت و محیط زیست می باشند؛ بنابراین می‌توانید برای اجرای دیوارپوش، سقف کاذب یا نماپوش حتی طراحی ورودی ساختمان از محصولات چوب پلاست که نه تنها قیمتی به صرفه دارند بلکه از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند استفاده کنند.

قوانین بازسازی ساختمان چیست؟

یکی از مهمترین نکات در پروژه های بازسازی قوانین و مقرراتی است که نهادهای ناظر اعمال کرده اند. در قوانین بازسازی ساختمان آمده است اگر قصد انجام تغییرات جزئی در نما یا وضعیت داخلی ساختمان را دارید، مجوز لازم نیست، در حالی که اگر تغییرات مورد نظر ما کلی‌تر و در قسمت‌های اصلی سازه یا ترکیب بنای اصلی باشد، باید از شهرداری برای این تغییرات مجوز بگیرید.

پروژه بازسازی ساختمان چه مراحلی دارد؟

هنگام بررسی ترتیب و توالی یک پروژه بازسازی ساختمان باید مواردی که در ادامه می‌آید را رعایت نمایید.

مرحله اول از هر پروژه ساختمانی، از جمله بازسازی ساختمان، نیاز‌سنجی میباشد. در مرحله نیازسنجی، تغییرات و خواسته‌های خود را مشخص نمایید. بعد از این مرحله، نیاز به بازدید کارشناس از محل داریم؛ یک کارشناس حرفه‌ای نکاتی را گوش‌زد می‌کند که ممکن است در نگاه اول به ذهن ما نرسیده باشد. سپس نوبت به تهیه نقشه‌ها و برنامه‌ریزی برای انجام پروژه می‌رسد. با مشخص‌ شدن روز شروع کار، لازم است وسایل به صورت موقت به انبار یا جای دیگری انتقال یابد. معمولاً شروع عملیات بازسازی با برداشتن لایه رویی نما و گچ دیوار‌ها تا رسیدن به آجر‌چینی است.

همزمان با این کار، لازم است مهندس تاسیسات، نسبت به نوسازی شبکه لوله‌کشی‌های آب و فاضلاب اقدام نماید. رسیدگی به وضعیت سیم‌کشی‌های برق نیز مرحله بعدی از یک پروژه بازسازی ساختمان است. در گام بعدی باید جهت نوسازی و تعمیر سرویس بهداشتی و حمام اقدام کنیم. وقتی این تغییرات انجام شد، نوبت به زیبا کردن دیوار‌هایی که گچ جدید روی آن کشیده شده و بعد از چند روز کاملاً خشک شده است می‌رسد. نوسازی دیوار‌ها با رنگ‌آمیزی یا نصب کاغذ دیواری‌های جدید روی آن انجام می‌شود.

گروه بازسازی ساختمان از چه نفراتی تشکیل شده است؟

یک گروه حرفه‌ای بازسازی ساختمان، حتماً یک طراح دکوراسیون داخلی دارد. این هنرمند، در ابتدا به بررسی وضعیت موجود پرداخته و ایده‌های کلی برای اصلاح وضعیت موجود را ارائه می‌دهد. سپس یک مهندس معمار به طراحی فضا‌ها و تهیه نقشه‌ها و طرح‌های اولیه و اصلی می‌پردازد. نفر بعدی این تیم حرفه‌ای، یک مهندس سازه می‌باشد که برنامه تخریب بخشی از دیوار‌ها، نحوه ساخت قسمت‌های جدید و … را زیر نظر دارد.

از اعضای دیگر گروه بازسازی ساختمان، می‌توان به مهندس برق و مهندس تاسیسات ساختمانی نیز اشاره کرد. این دو نفر وظیفه رسیدگی به تجهیزات برقی ساختمان، وضعیت تاسیسات، کولر و شوفاژ و … را برعهده دارند. همچنین اگر تراس، حیاط یا پشت بام دارید یا قصد طراحی و ایجاد یک فضای سبز یا روف گاردن را دارید، حتماً باید از یک مهندس فضای سبز کمک بگیرید. تمامی این مراحل، زیر نظر سرپرست کارگران و تیم اجرایی انجام می‌شود. تیم پشتیبانی و تامین متریال و مصالح نیز، وظیفه خرید مصالح مورد نیاز، قطعات و تجهیزات لازم برای تاسیسات ساختمانی و … را برعهده دارد. پروژه روف گاردن کاشانک نمونه‌ای از بازسازی پشت بام با استفاده از پروفیل چوب پلاست به صورت گسترده است.

هنگام بازسازی ساختمان چه اتفاقی می‌افتد؟

در بازسازی ساختمان، ساختمان را کاملاً تغییر می دهند که منجر به ظاهر جدید آن می شود. ویژگی های عملکرد بهبود یافته که بسته به نوع خاصی از فعالیت مورد نیاز است. علاوه بر تغییر ظاهر خارجی و داخلی، می توان تغییراتی را در کاربرد مورد نظر ایجاد کرد.

انواع اصلی کار مورد نیاز در هنگام تبدیل امکانات عبارتند از:

  • ساخت و ساز و کار نهایی
  • جایگزینی سیستم تامین آب، فاضلاب و سیستم گرمایشی
  • روشنایی و برق
  • نـصب تهویه و تهویه مطبوع
  • نصب سیستم ایمنی در برابر آتش
  • نصـب کردن سیستم های کابلی و همچنین سیستم دسترسی
  • نصب سازه های نیمه شفاف

روند بازسازی خانه

از لحظه ای که با ما تماس می گیرید تا زمانی که خانه شما به حالت از قبل آسیب دیده بازگردد، ما در هر مرحله از راه در کنار شما خواهیم بود. ما درک می کنیم که روند بازسازی یک روند استرس زا است. متخصصان ما تمام جزئیات را کنترل می کنند تا بتوانید خیال آسوده ای را که شایسته آن هستید داشته باشید.

نکات مهم که هنگام بازسازی و تعمیرات ساختمان باید رعایت شود چیست؟

همواره تلاش کنید در پروژه های بازسازی برنامه ریزی دقیق داشته باشید. لازمه این امر این است که برآورد هزینه‌ها درست انجام شود. بدیهی است که همه ما از دانش و مهارت کافی در این زمینه برخوردار نیستیم، لذا باید از تیم حرفه‌ای و شرکت‌های معتبر در زمینه بازسازی و تعمیرات ساختمان کمک بگیریم. و نکته آخر این که تا جایی که امکان دارد، از مواد مصالح به روز، نوآورانه و دوست‌دار محیط زیست استفاده شود.

 

اشتراک‌گذاری