انواع سایبان خانگی

انواع سایبان خانگی حتی برای بالکن های کوچک

سایبان خانگی یک روکش دومی برای دیوارهای خارجی خانه محسوب می شود که معمولا جنس آن از کرباکس است. این سازه کمک زیادی برای خانه های ویلایی و حتی ساختمان های دارای بالکن می کند. از آنجایی که به فصل تابستان نزدیک می شویم شناخت این المان در کنترل نور آفتاب کمک ویزه ای به شما می کند. با ما همراه شوید..

سایبان چیست؟

یکی از راه‌های رهایی از گرمای خورشید در فصل تابستان، استفاده از سایبان برای بالکن، حیاط و یا فضایی در کنار استخر است.
سایبان ها با استفاده از زیرسازه های آلومینیومی و روکش آلومینیومی ساخته خواهند شد. سایبان های آلومینیومی وقتی استفاده می شوند که از سایبان های پارچه ای نمی توان استفاده کرد مثلاً در جایی که بار سنگینی از جانب باد یا برف بر سایبان تحمیل می گردد. امروزه می توان انواع مختلفی اعم از سایبان های دستی و برقی و متحرک را با توجه به نیاز و محیط خود تهیه نمود.

سایبان چیست؟

انواع سایبان خانگی

سایبان ها انواع مختلفی دارند که از هر کدام برای حای خاص استفاده می شود. در ادامه انواع این سازه را بررسی می کنیم:

سایبان چتری بزرگ برای محوطه

شاید مدل چتری برای سایبان‌ها را قبلا در کنار سواحل و استخرها دیده باشید، خوبی این سایبان خانگی این است که شما محدودیتی برای استفاده از آن ندارید. مسلما هر چقدر که چتر بزرگ‌تر باشد سایه‌اندازی بیش‌تری نیز خواهد داشت. انتخاب رنگ این سایه بان کمک زیادی به طراحی محوطه حیاط شما می کند.

سایبان خانگی تاشو برای بالکن کوچک

سایبان ها فقط برای حیاط ها و محوطه های بزرگ نیستند. شما در یک بالکن کوچک هم می توانید از آن ها استفاده کنید. این مدل سایبان در قسمت بالایی تراس نصب گردیده و در نتیجه شما می توانید میزان سایه اندازی آن را متناسب با نیازتان تنظیم نمایید. کوچک و قابل جمع بودن این نمونه باعث می شود که با فضای بالکن های کوچک سازگار شود و سایه مورد نیاز را ایجاد نماید.

سایبان پارچه ای شیک

مدل های x شکل و یا ضربدری بخش زیادی از تراس های بزرگ و یا حیاط را پوشش می دهند. علاوه بر این، طراحی شیک و مدرن آن ها جلوه ای خاص را به محوطه شما خواهد داد. اما برای داشتن این مدل باید فضای بزرگ و کافی در اختیار داشته باشید.

یک داربست برای گیاهان رونده

ساده ترین روش که در بسیاری از خانه های قدیمی نیز دیده می شود به کار بردن داربست ها برای گیاهان بالارونده است. اما همان داربست های قدیمی را می توان به صورت مدرن و امروزی تر طراحی نمود به طوری که به یک فضای جدید در محوطه بیرونی خانه و همچنین به عنوان یک سایبان خانگی تبدیل شوند. هرچقدر فاصله الوارهای داربست به یکدیگر نزدیک تر باشند، نور تابیده شده کم تر می شود.

یک داربست برای گیاهان رونده

یک پرگولای خاص به عنوان سایبان خانگی

پرگولاها و سایبان های چوبی ایده های زیبا با هزینه کم تر نسبت به سایر موارد هستند. داربست چوبی به همراه پوششی از گیاه یک فضای ساحلی و شاعرانه را به وجود خواهد آورد. سایه روشنی که توسط این پوشش ایجاد می شود می تواند فضا را برای شما لذت بخش تر نماید.

سایبان مسافرتی حتی در حیاط

سایبان هایی که برای کمپینگ و اردو زدن به کار می روند نیز نمونه دیگری هستند که مانند سایبان های خانگی پارچه ای می توانند برای فضاهای کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند. این مدل ها دارای تنوع رنگی بالایی هستند و نصب آسان تری دارند. در هرکجا که از آن ها استفاده نمایید فضای صمیمی و دوستانه ای را خلق می کنند.

سایبان خانگی پرده ای لوکس

مدل آلاچیق هایی که با پارچه پوشیده می شوند نمونه هایی لوکس تر نسبت به سایرین خواهند بود. وجود پرده ها این امکان را به شما می دهد که به راحتی نور تابیده شده را کنترل نمایید. این مدل ها بیش تر برای حیاط های بزرگ و محوطه ویلاها به کار می روند و ممکن است از لحاظ هزینه گران تمام شوند. اما به راحتی می توانید مبلمان مورد نظر خود را با توجه به ابعاد آن بچینید.

ممکن است بپسندید:

اجرای روفگاردن در شیراز

اشتراک‌گذاری