تمیز کردن مبل مخمل

تمیز کردن مبل مخمل در خانه

در این مقاله از شیراز کناف قصد داریم روش تمیز کردن مبل مخمل در خانه را به شما آموزش دهیم. با ما تا انتها همراه باشید.

چرا باید مبل های مخمل خانه مان را تمیز کنیم؟

تمیز کردن مبل مخمل

تمیز کردن مبل مخمل

تمیز کردن مبل مخمل

به طور کلی باید بگوییم فرقی ندارد که شما از چه مبلی در خانه خود استفاده می کنید، به هر حال تمیز کردن مبل ها کاری است که باید انجام دهیم؛ به چند دلیل:

  • تمیز کردن مبل های مخمل سبب می شود نظافت مبل ها رعایت شده و مبل ها ظاهر زیبای خود را حفظ کنند
  • همچنین با شستشوی مبل های مخمل عمر مفید آن ها را افزایش می دهید، به همین دلیل در بلند مدت می توانید به اقتصاد خانواده خود هم کمک کرده باشید

به علاوه باید نکته ی دیگری را در مورد مبل های مخمل اضافه کنیم و آن هم این است که این مبل ها نسبت به دیگر انواع مبل حساسیت بسیار بالاتری دارند.

البته دقت داشته باشید که همین حساسیت مبل های مخمل سبب می شود که برای تمیز کردن آن ها به رعایت نکات مهمی نیاز داشته باشید. در ادامه بیشتر شما را با نحوه ی تمیز کردن مبل های مخمل آشنا می کنیم.

مراحل تمیز کردن مبل مخمل

تمیز کردن مبل مخمل

تمیز کردن مبل مخمل

در ادامه مراحل تمیز کردن مبل های مخمل را بیان می کنیم. شما می توانید مبل های مخمل را از مبل فروشی های شیراز برای خود خریداری کنید.

گردگیری کردن از مبل های مخمل

تمیز کردن مبل مخمل

اولین و مهم ترین کاری که باید حتما پیش از شستن مبل های مخمل خود یا تمیز کردن آن ها با مواد شوینده انجام دهید گردگیری کردن مبل های مخمل است. در صورتی که این کار را نکنید آلودگی از مبل مخمل شما پاک نخواهد شد.

برای اینکه بتوانید به صورت اصولی مبل های مخمل خانه ی خود را گردگیری کنید:

  • باید تمام سطوح مبل مخمل، شامل گوشه ها و درزهای آنان را با جاروبرقی تمیز کنید
  • شما می توانید برای گردگیری کردن مبل های خود از جارو برقی استفاده کنید. در این زمان حتما در نظر داشته باشید که سری جاروبرقی را جدا کرده و با لوله ی آن گردگیری مبل مخمل را انجام دهید

حالا نوبت به مرحله دوم تمیز کردن مبل مخمل در خانه می رسد. پیش از آن می توانید با مطالعه ی مقاله ایده هایی برای چیدمان مبل های راحتی روشی برای چیدن مبل های مخمل خود در خانه هایتان پیدا کنید.

شستشوی مبل مخمل با شوینده های طبیعی

تمیز کردن مبل مخمل

مبل های مخمل از جمله حساس ترین پارچه های مبلی را دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. برای همین هم باید ما در ادامه یک محلول را به شما معرفی می کنیم که می توانید با آن مبل مخمل را تمیز کنید.

نکته مهم : توجه داشته باشید که قبل از شستن تمام قسمت های آلوده مبل با استفاده از شوینده های طبیعی قسمت کوچکی را با آن ها بشویید تا مطمئن شوید که ترکیب حاصل شده می تواند خاصیت تمیز کنندگی داشته باشد.

شما می توانید برای شستشوی مبل های مخمل در خانه ی خود از ترکیب آب لیمو، آب و جوش شیرین استفاده کنید.

برای این منظور باید ابتدا مقداری آبلیمو را با آب و جوش شیرین ترکیب کنید. بعد از آن می توانید با استفاده از یک اسفنج نرم یا یک تکه پارچه ی نخی محلولی را روی سطح مبل های خود بکشید تا لکه های آن را بزدایید.

شسشوی مبل مخمل در خانه با آب و صابون

تمیز کردن مبل مخمل

شما می توانید برای شستن مبل های مخمل خود از آب و صابون هم استفاده کنید. در ادامه نکات مهمی را در این باره برای شما بیان می کنیم:

  • توجه داشته باشید که صابون هایی را برای شستن مبل های مخمل استفاده کنید که علیرغم قدرت بالای تمیزکنندگی از مواد شوینده ی ملایمی ساخته شده باشند
  • سپس صابون را در آب ترکیب کنید تا کف صابون در  آب ایجاد شود، سپس آن را با پارچه ی نخی روی مبل بکشید. برای اینکه نتیجه ی بهتری از این کار بگیرید شاید لازم باشد پارچه را چندین بار روی مبل بکشید
  • سپس به مبل اجازه دهید تا کامل خشک شود، در صورتی که بعد از خشک شدن همچنان لکه هایی روی مبل مخمل وجود دارد بهتر است از شامپوهای خاصی که برای شستن مبل به کار می روند استفاده کنید

در صورتی که می خواهید مبل های مخمل خود را تعمیر کنید می توانید به مراکز تعمیر مبل در شیراز مراجعه کنید.

خشک کردن مبل های مخمل

تمیز کردن مبل مخمل

اینکه چه مدت طول  می کشد تا پارچه مبل های مخمل تمیز شود بستگی به این دارد که پارچه های آن ها چه ضخامتی دارند.

برای اینکه بتوانید زودتر مبل های مخمل خود را خشک کنید می توانید از سشوار استفاذه کنید. همچنین شما می توانید با قرار دادن مبل های مخمل خود در معرض نور آفتاب به سریع تر خشک شدن آن ها کمک کنید.

با تمیز کردن مبل های مخمل می توانید کمک کنید تا خانه ی شما زیباتر به نظر برسد. همچنین برای اینکه مبل های مخمل از نظر رنگ و شکل با دیگر اجزای خانه در هماهنگی باشد می توانید از شرکت های دکوراسیون داخلی شیراز هم مشاوره بگیرید.

بعد از اینکه مبل های مخمل خود را تمیز کردید می توانید با مطالعه مقاله روش ست کردن مبلمان و دکوراسیون داخلی، جلوه ی زیباتری به خانه ی خود بدهید.

سخن پایانی

در این مقاله از شیراز کناف راه هایی را برای تمیز کردن مبل مخمل در خانه هایتان برای شما توضیح دادیم. در صورتی که شما هم روش های دیگری برای تمیز کردن مبل های مخمل در خانه های خود می شناسید در بخش کامنت ها آن ها را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *