کابینت مات یا براق

کابینت مات یا براق؟ کدام یک را بخریم؟

با کابینت مات یا براق آشنایی دارید؟ کدام یک از آن ها را برای خانه خود انتخاب کرده اید؟

در این مقاله از شیراز کناف با ما همراه باشید تا بتوانید تصمیم بگیرید که کابینت های مات یا براق را برای آشپزخانه خود تهیه کنید.

نکات مهم در زمان خرید کابینت های مات یا براق

کابینت مات یا براق

کابینت مات یا براق

کابینت مات یا براق

در ابتدای کار بهتر است به نکاتی اشاره کنیم که شما باید پیش از خرید کابینت به آن ها توجه داشته باشید. بعد از اینکه متوجه شدید کابینت های آشپزخانه باید چگونه باشند می توانید برای خرید آن ها به کابینت فروشی های شیراز مراجعه کنید.

تم تیره یا روشن در انتخاب کابینت های مات یا براق تاثیر دارد

کابینت مات یا براق

ممکن است شما بخواهید با استفاده از کابینت هایی به رنگ های هماهنگ با یکدیگر به آشپزخانه خود یک تم خاص بدهید. این تم می تواند از رنگ های روشن یا تیره تشکیل شده باشد.

در صورتی که می خواهید کابینت های مینمال آشپزخانه خود را با تم مشکی یا تیره طراحی کرده و بسازید بهتر این است که از انواع مات کابینت ها استفاده کنید.

اما اگر قصد شما این است که تم روشنی به کابینت های خانه خود بدهید می توانید با استفاده از کابینت های براق به خواسته خود برسید.

کفپوش های آشپزخانه می تواند تعیین کند که کابینت ها مات باشند یا براق

کابینت مات یا براق

در زمان انتخاب کابینت های آشپزخانه خود می توانید در مقابل کفپوش های مات کابینت های براق به کار ببرید. همچنین در صورتی که کفپوش های آشپزخانه براق هستند استفاده از کابینت های مات می تواند گزینه مناسبی برای ایجاد تضاد و زیبایی بیشتر در دکوراسیون خانه شما باشد.

البته بهتر است برای ایجاد هماهنگی بیشتر در میان همه ی اجزای دکوراسیون آشپزخانه به دکوراسیون داخلی شیراز رفته و از آن ها مشاوره بخواهید.

در زمان انتخاب کابینت براق یا مات به صفحه کابینت هم توجه کنید

کابینت مات یا براق

از دیگر مسائلی که باید در زمان انتخاب کابینت براق یا مات مناسب برای آشپزخانه به آن توجه داشته باشید، انواع صفحات کابینت هستند.

در صورتی که می خواهید جذابیت زیادی  در آشپزخانه خود  ایجاد کنید این است که بین صفخات کابینت ها و خود کابینت ها تضاد ایجاد کنید.

رنگبندی دکوراسیون آشپزخانه و انتخاب کابینت مات یا براق

کابینت مات یا براق

شما می توانید برای آشپزخانه هایی که رنگ های زیادی در آن به کار رفته است کابینت های مات را انتخاب کنید تا به این وسیله عدم هماهنگی رنگ ها کمتر به چشم بیایند.

میزان نور آشپزخانه برای تعیین کابینت براق یا مات

کابینت مات یا براق

هر چه میزان نوردهی آشپزخانه های شما بیشتر باشد فضای آن ها بزرگتر به نظر میرسند و شما می توانید با استفاده از کابینت های براق این مسئله را تقویت کنید.

تا به اینجا نکاتی کلی را درباره انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه بیان کردیم. در ادامه به مقایسه کابینت های براق یا مات می پردازیم.

مقایسه کابینت های مات یا براق

کابینت مات یا براق

شما می توانید با استفاده از اطلاعاتی که در این بخش از مقاله برای شما آورده ایم به مقایسه کابینت های مات یا براق بپردازیم.

مقایسه قیمت کابینت های مات یا براق

کابینت مات یا براق

به طور کلی می  توان گفت که قیمت کابینت های براق به دلیل لایه رویی که دارند بالاتر از قیمت کابینت های مات است.

البته باید بدانید که کابینت های مات اگرچه ممکن است با قیمت های مناسب تری به فروش برسند اما به معنی بی کیفیت بودن این دسته از کابینت ها نیست.

شما می توانید کابینت های مات یا براق هایگلاس را با قیمت های گسترده ای برای خود تهیه کنید.

در صورتی که می خواهید  کابینت های مناسبی برای خود تهیه کنید می توانید از مقاله انواع کابینت های هایگلاس برای آشپزخانه خود کمک بگیرید.

مقایسه ماندگاری و دوام کابینت های مات و براق

کابینت مات یا براق

به صورت کلی باید بگوییم کابینت های مات در مقایسه با کابینت های براق ماندگاری بیشتری دارند. کابینت های براق به دلایل زیر ممکن است در میزان ماندگاری نتیجه را به رقیب واگذار کنند.

  • تمیز کردن کابینت های براق سخت تر است
  • در برابر رطوبت مقاومت کمتری دارند
  • در برابر ضربه کودکان و حیوانات حساسیت بیشتری از خود نشان می دهند

در عوض شما می توانید با استفاده از کابینت های مات این مشکلات را به حداقل برسانید.

مقایسه سبک های کابینت های مات یا براق

کابینت مات یا براق

در صورتی که می خواهید کابینت های آشپزخانه شما شکلی مدرن داشته باشند می توانید از انواع براق آن استفاده کنید. همچنین کابینت های نوع مات می توانند بیشتر در دکوراسیون های داخلی سنتی  و کلاسیک به کار برده شوند.

البته باید بدانید که کابینت های مات را هم می توان در دکوراسیون های مدرن به کار برد.

سخن پایانی

شما می توانید با استفاده از اطلاعاتی که در این مقاله از سایت شیراز کناف در اختیار شما قرار دادیم بین کابینت های مات و براق مقایسه ای انجام دهید.

هر کدام از انواع کابینت ها ویژگی های خاص خود را دارند که در این مقاله به مقایسه بین آن ها پرداختیم. همچنین نکاتی کلی برای انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه بیان کردیم.

در صورتی که کابینت هایی برای خانه خود خریداری کرده اید، تجربه خود از استفاده از کابینت مات یا براق را برای ما کامنت کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *