انواع کابینت های های گلاس

انواع کابینت های های گلاس برای آشپزخانه کدام ها هستند؟

انواع کابینت های های گلاس را می شناسید؟ شما چه نوع کابینتی برای آشپزخانه خود به کار می برید؟ آیا می دانستید نوع و رنگ کابینت هایی که برای خانه خود انتخاب می کنید در زیبایی و هماهنگی دکوراسیون خانه شما نقش بزرگی را بر عهده دارد؟

به همین دلیل است که بسیاری از افراد در انتخاب کابینت های خانه خود بسیار وسواس به خرج می دهند تا به بهترین شکل ممکن بتوانند خانه خود را زیبا کنند.

در این مقاله از سایت شیراز کناف با ما همراه باشید تا انواع کابینت های های گلاس را به شما معرفی کنیم. همچنین رنگ هایی که برای به کارگیری در این کابینت ها مفید هستند را با شما به اشتراک بگذاریم.

کابینت های گلاس (High Gloss) چیست؟

انواع کابینت های هایگلاس برای آشپزخانه

های گلاس که نام انگلیسی آن highgloss است به معنای یک سطح براق است. کابینت های های گلاس به دلیل براق بودن زیاد خود تفاوت زیادی با کابینت های مات و کمتر براق دارند.

کابینت های گلاس درواقع همان کابینت ام دی اف است، اما با یک فرق جزئی اما تعیین کننده! در واقع کابینت های گلاس به وسیله روکش های پلیمری پلاستیکی پوشانده می شوند و به همین دلیل است که تا حد زیادی براق به نظر می رسند.

البته انواع کابینت های های گلاس که برای آشپزخانه استفاده می کنید تنها در سطوح بیرونی خود سطح درخشانی دارند. سطح داخلی این کابینت ها تنها ممکن است با یک پوشش ساده محافظت شود و به همین دلیل هم تغییری در میزان براقیت سطح داخل آن ایجاد نمی شود.

در ادامه انواع کابینت های هایگلاس را معرفی می کنیم تا راحت تر بتوانید در مورد خرید آن ها از بهترین فروشگاه های کابینت شیراز تصمیم بگیرید.

انواع کابینت های های گلاس کدام ها هستند؟

انواع کابینت های آشپزخانه از نوع هایگلاس

در این بخش قصد داریم انواع کابینت های هایگلاس موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. همانطور که در ابتدا برای شما توضیح دادیم کابینت های هایگلاس به دلیل روکش های خود از کابینت های ام دی اف متمایز می شوند.

پس وقتی صحبت از انواع آن ها می شود احتمالا می توانید حدس بزنید که تفاوت در روکش های آن ها است.

پیش از اینکه به سراغ بررسی انواع کابینت های گلاس برویم، خوب است تا با انواع کابینت مناسب برای آشپزخانه آشنا شوید.

کابینت های گلاس پلی گلاس

در کابینت هایی که با پلی گلاس روکش شده اند، یک روکش پلی استری بر روی لایه اصلی کابینت (ام دی اف) کشیده می شود.

از جمله ویژگی های کابینت پلی گلاس می توان به براق تر بودن آن نسبت به هایگلاس و نیز توان ماندگاری و مقاومت بالاتر در برابر خط و خش اشاره کرد.

کابینت هایگلاس لمی گلاس

انواع کابینت های های گلاس

می توانید کابینت لمی گلاس را گونه جدیدی از کابینت هایگلاس به حساب آورید. در این کابینت ها از پی وی سی (PVC) برای روکش کردن قطعه چوبی ام دی اف استفاده می شود . این امر سبب می شود تا کابینت ها در مقابل آسیب هایی مثل خش مقاومت بیشتری داشته باشند و قابلیت بازیافت داشته باشند.

لمی گلاس که در برابر اشعه های خورشید توانایی مقاومت دارد را می توان سازگار با محیط زیست به حساب آورد. به همین دلیل هم عمر آن بلندتر از هایگلاس است.

کابینت های گلاس لاکی

انواع کابینت های های گلاس در شیراز

کابینت های هایگلاس به طور کلی براق هستند و به دلیل همین ویژگی هم در میان خانم های خانه شناخته می شوند. اما درجه براقی آن ها می تواند در یک طیف نسبتا وسیع تغییر کند. به همین دلیل هم در این قسمت می خواهیم کابینت لاکی هایگلاس را معرفی کنیم.

این کابینت ها به قدری شفافیت دارند که شاید در ابتدا گمان کنید لایه ای شیشه بر روی کابینت قرار گرفته است.

در مورد سطح براقی کابینت های لاکی می توان گفت که اگر سطوح متعددی لاک بر روی هم قرار گرفته باشند، براقی نهایی کابینت هم تحت تاثیر قرار می گیرد.

کابینت هایگلاس مات

کابینت هایگلاس مات شاید در ابتدا برای کسانی که با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند متناقض نما باشد. چون همانطور که گفتیم گلاس به معنای براق و مات هم که برخلاف براق است!

اما آنچه که باعث شده تا چنین اسمی برای این نوع از کابینت ها انتخاب شود به شکل ظاهری کابینت برمیگردد. کابینت های گلاس مات با استفاده از همان لوازم اولیه ای که کابینت های های گلاس ساخته می شوند تهیه می شوند. اما در نهایت با استفاده از تکنیک هایی رنگ آن به صورت مات در می آید.

کابینت هایگلاس مات را می توان به 2 دسته تقسیم کرد.

  1. کابینت مات
  2. کابینت اولترا مات (مات با شدت بالا)

این کابینت ها اگرچه به دلیل براق نبودن ممکن است کمتر به چشم بیایند اما ماتی آن ها سبب می شود تا افراد با معضل باقی ماندن اثر انگشت خود بر روی کابینت های براق دست و پنجه نرم نکنند.

مورد دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که کابینت های مات انتخاب های بهتری برای آشپزخانه هایی با سبک کلاسیک هستند.

البته برای اینکه بهترین کابینت را برای خانه خود انتخاب کنید که با دیگر اجزای خانه در هماهنگی باشد می توانید از شرکت های دکوراسیون داخلی در شیراز کمک بگیرید.

کابینت های گلاس اکلیلی

برای اینکه متوجه تفاوت کابینت های گلاس اکلیلی شوید تنها نیاز است تا به ظاهر آن و تفاوتش با انواع دیگر کابینت های های گلاس توجه کنید.

کابینت های اکلیلی در ظاهر درخشان خود شبیه به قطعاتی درخشان هستند که بر روی آن ها اکلیل پاشیده شده است.

تا به اینجا در مورد انواع کابینت های هایگلاس که می توانید آن ها را در آشپزخانه به کار ببرید صحبت کردیم. اما مورد دیگری هم هست که شما می توانید با استفاده از آن ها کابینت های هایگلاس خود را دسته بندی کنید؛ دسته بندی بر اساس رنگ کابینت ها.

در ادامه این مورد را بررسی می کنیم.

انواع کابینت های گلاس بر اساس رنگ بندی آن ها

کابینت های های گلاس به دلیل کاربرد فراوانی که دارند در رنگ های متعددی تولید می شوند که این مورد به دلیل استقبال از انواع رنگ های آن ها است.

کابینت های گلاس قهوه ای رنگ

شاید به نظر بعضی از افراد رنگ قهوه ای برای آشپزخانه ها، به خصوص انواع مدرن آن ها، قدیمی به نظر برسد. اما این طرز فکر در عمل سبب نمی شود که افراد از رنگ قهوه ای برای کابینت های هایگلاس خود چشم پوشی کنند.

افرادی که می خواهند رنگ قهوه ای را در آشپزخانه خود به کار ببرند ممکن است به این نتیجه برسند که بهتر است در کنار رنگ قهوه ای رنگ های دیگری مثل کرم یا سفید هم استفاده کنند.

موارد متعددی ممکن است شما را به این نتیجه برساند. مثلا هماهنگی کابینت ها با مبل ها یکی از ایده های مناسب و قابل اجرا برای طراحی دکوراسیون منزل است.

نکته ای که باید در مورد رنگ قهوه ای به خاطر بسپارید این است که اگر آشپزخانه شما چندان بزرگ نیست بهتر است درصد کمتری از آن را به با کابینت های قهوه ای طراحی کنید.

کابینت های گلاس آبی رنگ

آبی را می توان رنگ پرطرفداری برای کابینت های آشپزخانه در نظر گرفت. برخی از افراد از رنگ آبی در طراحی اتاق خواب استفاده می کنند. اما اگر می خواهید می توانید آن را برای کابینت های آشپزخانه خود استفاده کنید.

استفاده از رنگ طوسی به عنوان ترکیب شدن با رنگ آبی می تواند زیبا و دل انگیز باشد.

کابینت آشپزخانه هایگلاس به رنگ نارنجی

برای کسانی که دوست دارند رنگ شادی و انرژی به آشپزخانه خود بپاشند می توانند از رنگ نارنجی استفاده کنند. البته استفاده زیاد از رنگ نارنجی برای تمام کابینت های آشپزخانه ممکن است سبب شود تا دکوراسیون آشپزخانه بیش از حد از رنگ های شاد اشباع شود.

برای جلوگیری از چنین چیزی می توانید اقدامات دیگری انجام دهید. به عنوان مثال می توانید رنگ نارنجی را در ترکیب با دیگر رنگ ها برای کابینت ها به کار ببرید.

کابینت آشپزخانه های گلاس طوسی

طوسی را می توانید به تنهایی به کار ببرید یا اینکه آن را در ترکیب با دیگر رنگ ها به کار ببرید.

البته به دلیل اینکه طوسی رنگی خنثی است بهتر است آن را به طور کامل برای کابینت های آشپزخانه به کار نبرید. چون این کار سبب از بین بردن انرژی در آشپزخانه شما می شود.

کابینت آشپزخانه هایگلاس سبز رنگ

رنگ سبز طیف بندی گسترده ای دارد، اما به هر حال اگر بخواهید آن را استفاده کنید بهتر است در ترکیب با رنگ های دیگری از آن استفاده کنید.

کابینت هایگلاس به رنگ قرمز و بنفش

انواع کابینت های های گلاس

در دکوراسیون مدرن برای آشپزخانه ها امکان استفاده از رنگ هایی مثل قرمز و بنفش وجود دارد. البته مثل رنگ نارنجی باید مراقب اشباع نشدن آشپزخانه از این رنگ ها باشید. همچنین استفاده از این رنگ ها به تنهایی می تواند سبب کوچک تر به نظر رسیدن آشپزخانه شما هم شود.

کابینت هایگلاس طرح چوب

انواع کابینت های های گلاس

چوب یکی از عناصری است که ما آن را به وفور در طبیعت می بینیم. به همین دلیل استفاده از آن در آشپزخانه می تواند سبب ایجاد ارتباطی بین خانه و طبیعت شود.

البته کابینت های طرح چوب را هم می توان به تنهایی به کار برد و هم آن ها را با رنگ های دیگر مثل سبز ترکیب کرد.

کابینت هایگلاس مشکی

انواع کابینت های های گلاس

کابینت هایگلاس به رنگ مشکی را نباید به عنوان تنها رنگ موجود برای کابینت های آشپزخانه به کار برد. اگر می خواهید می توانید آن ها را به ندرت با کابینت هایی به رنگ روشن ترکیب کنید.

این مورد به خصوص وقتی می تواند به چشم بیاید که شما در سایر نقاط خانه خود از رنگ های روشن استفاده کرده باشید.

کابینت هایگلاس سفید

انواع کابینت های های گلاس

کابینت هایگلاس سفید برای آشپزخانه یکی از پرطرفدارترین رنگ ها برای آن است. اگر می خواهید می توانید آن را با رنگ های دیگری هم ترکیب کنید. البته باید مراقب باشید تا تعادل رنگ ها به هم نخورد.

استفاده از رنگ سفید برای کابینت های آشپزخانه علاوه بر زیبایی می تواند سبب شود تا آشپزخانه شما بزرگ تر به نظر برسد.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت شیراز کناف به بررسی انواع کابینت های های گلاس پرداختیم. این کابینت ها که همگی از ام دی اف ساخته شده اند در روکش های به کار رفته با هم تفاوت دارند.

همچنین شما می توانید انواع رنگ ها را برای کابینت های های گلاس به کار ببرید. به یاد داشته باشید که باید در این زمان به دکوراسیون داخلی خانه خود اهمیت بدهید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

شما از چه نوع کابینت هایگلاسی و در چه رنگی استفاده می کنید؟

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *