راهنمای خرید درب اتاق خواب

راهنمای خرید درب اتاق خواب

درب اتاق خواب علاوه‌ بر آنکه دکوراسیون خانه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، در انتقال سر‌ و‌ صدا و ایجاد حس آرامش و امنیت نیز نقش بسزایی دارد. از‌این‌رو، خرید درب مناسب مساله‌ای قابل‌توجه و اساسی است. اگر مشغول بازسازی منزل‌تان هستید یا ساختمانی در دست ساخت دارید، انتخاب درب اتاق یکی از مسئولیت‌های مهم شما است. چرا‌ که این انتخاب نه‌ تنها در زیبایی فضای منزل‌تان تاثیر‌گذار است، بلکه آرامش خانه و خانواده‌تان نیز به آن گره خورده است. در این مقاله از شیراز کناف با ما همراه باشید تا درباره این خرید پراهمیت بیشتر با شما صحبت کنیم.

راهنمای خرید درب اتاق خواب

انتخاب دربی متناسب با سلیقه شخصی و سبک معماری خانه

راهنمای خرید درب اتاق خواب

در هنگام انتخاب درب اتاق خواب به سبک معماری منزل خود توجه کنید. دربی متناسب با طراحی محیط، زیبایی فضا را دو‌چندان و خانه شما را منحصر‌به‌فرد می‌کند. در این میان، سلیقه شخصی خود را نیز به‌کار گیرید، چرا‌ که هر فردی زاویه دیدی دارد که دیگران از آن بی‌بهره‌اند. تلفیق خلاقیت و سلیقه شخصی در دکوراسیون داخلی، هارمونی بی‌همتایی با خود به همراه دارد. برای خرید درب های مناسب می توانید به فروشگاه های درب اتاق خواب در شیراز مراجعه کنید.

به عایق صوتی بودن درب اتاق خواب توجه کنید

راهنمای خرید درب اتاق خواب

اتاق خواب محل استراحت شما است، بنابراین باید در آن احساس آرامش داشته باشید. پیش‌شرط داشتن این احساس، انتخاب درب ورودی استانداردی است که مانع از عبور سر‌و‌صدا شود. در‌های چوبی در صورت داشتن کیفیت مناسب بهترین عایق‌های صدا هستند. همچنین بهره‌مندی از فوم‌های پلیمری در تولید انواع درب اتاق خواب، مقاومت این محصولات را در برابر انتقال صدا افزایش داده و آن‌ها را به عایق‌های پرقدرتی تبدیل کرده‌است.

جنس درب اتاق خواب

راهنمای خرید درب اتاق خواب

درهای فلزی گزینه‌های مناسبی برای اتاق خواب نیستند، چرا‌که دوام و زیبایی سایر در‌ها را ندارند. اما باز هم سلیقه شما حرف اول را می‌زند. امروزه رایج‌ترین جنس درب اتاق خواب، چوبی است و با عرضه در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع گزینه‌های مختلفی را برای انتخاب پیش رویتان می‌گذارد. در‌های ام دی اف نیز با روکش‌های متفاوت، تنوع زیادی دارند و بعد از درب چوبی بیشترین فروش را در بازار به خود اختصاص داده‌اند. همچنین به شرایط آب‌و‌هوایی محل زندگی خود نیز دقت کنید و بر حسب آن درب اتاق خواب خود را انتخاب کنید. این روز‌ها درهایی مجهز به روکش‌های بادوام تولید و عرضه می‌شوند که در برابر خشکی و رطوبت مقاوم هستند

بودجه خود را در نظر بگیرید

راهنمای خرید درب اتاق خواب

گسترش تولید انواع درب اتاق خواب سبب شده تا بتوان محصولات متعددی را با قیمت‌های متفاوت یافت. بنابراین پیش از انتخاب، بودجه خود را در نظر بگیرید. قطعا کیفیت در قیمت درب تاثیر‌گذار است. به طور مثال، در‌های چوبی توخالی و سبک بسیار زیبا هستند و ممکن است تا سال‌ها خراب نشوند. اما این محصولات در برابر عبور سر‌و‌صدا مقاوم نیستند و ضربه‌ای با شدت نه چندان زیاد هم می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند. در مقابل، در‌هایی با هسته سخت و جامد نه‌تنها مستحکم‌تر هستند، بلکه در نقش عایق صدا نیز عملکردی فوق‌العاده دارند.

برای آشنایی بیشتر با انواع درب ها می توانید مقاله بهترین برندهای درب ضد سرقت ایرانی را مطالعه کنید.

به چهارچوب درب اتاق خواب توجه کنید

راهنمای خرید درب اتاق خواب

اگر قصد عوض کردن چهارچوب را ندارید و تنها به تعویض درب فکر می‌کنید، باید کلیه ابعاد را در نظر بگیرید. چرا‌که اندازه دری که انتخاب می‌کنید باید با چهارچوب موجود همخوانی داشته باشد. عدم انطباق سایز درب و اندازه چهارچوب شما را به دردسر می‌اندازد و موجب هدر رفتن سرمایه‌تان می‌شود. یاد‌تان باشد دربی انتخاب کنید که قطرش کمی از قاب موجود کمتر باشد تا فضای کافی برای نصب فراهم شود. در هنگام خرید، مشاوره با کارشناسان فروش راهکاری مطمئن است و در رقم‌زدن انتخابی درست کارساز خواهد بود.

جمع بندی راهنمای خرید درب اتاق خواب

در این مقاله درباره نکاتی که باید در هنگام خرید درب اتاق خواب مورد توجه قرار گیرند با شما صحبت کردیم. از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراهی کردید سپاسگزاریم.

در صورتی که  شما هم نکته ی دیگری برای خرید درب اتاق خواب های مناسب خانه می دانید، حتما تجربیات خود را با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *