ترمووال چیست

ترمووال چیست؟ + قیمت ترمووال

در این مقاله از شیراز کناف قصد داریم پاسخ سوال ترمووال چیست را به شما بدهیم. برای آشنایی بیشتر با ترمو وال، کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی خانه و مزایای آن با ما همراه باشید.

دیوارپوش ترمووال چیست

ترمووال چیست؟

ویژگی های ترمو وال

ترمووال از انواع دیوارپوش هایی است که می توانید آن ها را برای خانه های خود تهیه کنید. ترمو وال ها عایق صوتی و همچنین حرارتی هستند. این مواد شامل 3 لایه هستند:

لایه اول: یک صفحه پلی استایرن تقریبا نازک است که از آن جهت عایق حرارتی بهره برداری می شود.

لایه دوم: این لایه را چسبی تشکیل می دهد که لایه ی پلی استایرن را به سطوح مختلف مثل دیوار یا کف متصل می کند.

لایه سوم: لایه ی سوم یک لایه ی پوششی است که معمولا از جنس پی وی سی است.

شما می توانید با به کار بردن ترمووال ها در خانه خود از تغییرات دمایی خانه جلوگیری کرده و به همین ترتیب از هدررفت انرژی در خانه های خود جلوگیری کنید.

در صورتی که می خواهید از این لوازم مناسب برای نگه داشتن انرژی در خانه های خود استفاده کنید می توانید به مراکز فروش ترمووال شیراز مراجعه کنید.

انواع ترمووال کدام ها هستند؟

مزایای ترمووال چیست

ترمو وال ها را می توانید در رنگ ها و طرح های مختلفی در خانه های خود به کار ببرید. دو مورد از پرکاربردترین انواع ترمووال را در ادامه بررسی می کنیم.

ترمووال با ترموود

ترمووال با ترموود

  • چوب ترموود در فرآیند ترمو شدن رطوبت خود را از دست می دهد. این مسئله سبب می شود تا این چوب در مقابل رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان دهد. در نتیجه در محیط های با رطوبت بالا می توان بدون نگرانی از جذب رطوبت آن را به کار برد
  • همچنین ترموود که در اثر فشار و حرارت بالا به دست آمده است در مقابل حشرات و قارچ ها مقاومت بسیار بالایی را تجربه می کند
  • ترموود در مقایسه با دیگر انواع چوب های ترمووال مثل چوب پلاست میزان کمتری از تغییر اندازه در گذر زمان و محیط های مرطوب تجربه می کند. این مسئله سبب می شود که طول عمر مفید آن بیشتر شود
  • از دیگر ویژگی های ترموود می توان به ظاهر زیبا و شیک آن اشاره کرد
  • نهایتا ترموود به عنوان یک متریال مستحکم می تواند عمر ترمووال شما را تا حد قابل توجهی افزایش دهد

ترمووال با چوب پلاست

ترمووال با چوب پلاست

  • چوب پلاست که از ترکیب چوب و پلاستیک به دست آمده است، می تواند تا حد مناسبی در برابر رطوبت مقاومت کند؛ اما باید بدانید که مقاومت آن در مقایسه با ترموود کمتر است
  • همچنین چوب پلاست می تواند بخشی از مشکلات ناشی از وجود حشرات و قارچ ها را کنترل کند، اما در مقایسه با ترموود توانایی کمتری در این زمینه دارد
  • استحکام مکانیکی چوب پلاست از دیگر علت هایی است که مشتریان را به سمت خرید آن جذب می کند. با این حال نباید انتظار داشته باشید که چوب پلاست به اندازه ی ترموود مستحکم باشد

در صورتی که می خواهید یکی از انواع ترمووال ها را برای خانه های خود تهیه کنید می توانید به فروشگاه های دیوارپوش شیراز مراجعه کنید.

قبل از نصب ترمووال باید چه نکاتی را در نظر گرفت؟

ترمووال چیست

در ادامه نکاتی را که باید در نصب ترمووال در نظر داشته باشید بررسی خواهیم کرد.

بررسی زیرساخت ترمووال

  • این سطح باید صاف باشد
  • زیرساختی قوی و پایدار داشته باشد

بررسی رطوبت محل ترمو وال

سطح مورد نظر برای ترمووال نباید بیش از حد مرطوب باشد. در  غیر این صورت، باید قبل از ایجاد ترمو وال بر روی آن، آن را خشک کرد.

بررسی دقیق نبود حشرات و قارچ در محل ایجاد ترمووال

برای اینکه بعد از نصب ترمووال مشکلی برای این دیوارپوش به وجود نیاید، باید از ابتدا آن را از نظر خالی بودن از حشرات و قارچ ها بررسی کنید.

برش ترمووال ها با ابزار مخصوص و به صورتی دقیق

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند در کیفیت استفاده ترمووال ها تاثیر مستقیم داشته باشد، نحوه ی برش زدن آن ها است. این کار را باید به دست افراد حرفه ای بسپارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ترمووال را با دستورالعمل های لازم نصب کنید

در زمان نصب ترمووال باید چند نکته را مد نظر داشته باشید. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده اصولی از پیچ یا میخ در نقاط مشخص شده
  • پخش یکنواخت چسب بر روی ترمووال. رعایت کردن این مورد سبب می شود تا بتوانید ترمووال را به خوبی به سطح زیرین خود بچسانید

بررسی دوباره مراحل نصب پس از تمام شدن کار

بعد از اینکه مراحلی که در موارد قبلی بیان کردیم انجام دهیم، دوباره همه ی آن ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید به صورتی صحیح نصب شده اند.

تا اینجا درباره ی ترمووال، انواع آن و نحوه ی نصب آن توضیحاتی ارائه دادیم. حالا ضروری است که مزایای این دیوارپوش را به صورتی جزئی تر بررسی کنیم.

مزایای ترمووال

مزایای ترمووال چیست

از جمله مزایایی که می توانید با ترمووال ها در خانه های خود داشته باشید را در ادامه بررسی می کنیم.

ترمووال عایق حرارتی است

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم ترمووال به دلیل نحوه ی ساخت خاص خود در مقابل سرما و گرما می تواند به عنوان یک عایق عمل کنند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند آن را در حمام خانه های خود به کار ببرند.

ترمووال عایق صوتی است

علاوه بر عایق حرارتی شما می توانید از ترمووال به عنوان یک عایق صوتی هم استفاده کنید. برای اینکه از بروز صداهای ناخواسته ای که در بیرون خانه ایجاد می شوند یا جلوگیری از بیرون رفتن صدا از خانه، ترمو وال یک انتخاب مناسب است.

نگه داری درجه حرارت مورد نظر با ترمووال

یکی از دیگر مزایای ترمووال که می تواند زندگی شما را راحت تر کند این است که می توانید با استفاده از آن دمای محیط را در یک محدوده مشخص نگه دارید.

قابل اطمینان بودن ترمو وال

از دیگر مزایایی که می توان در مورد ترمووال به کار برد می توان به استحکام آن در مقابل شرایط مختلف اشاره کرد. باید در نظر داشته باشید که استفاده از ترمووال تهیه شده با ترموود قابلیت اطمینان بیشتری را نسبت به چوب پلاست به شما می دهد.

کاهش هزینه ها با استفاده از ترمووال

وقتی با استفاده از ترمووال می توانید از هدررفت انرژی جلوگیری کنید، یعنی می توانید در طولانی مدت هزینه های خود را به صورت قابل توجهی کاهش دهید. به همین دلیل می توانید برای صرفه جویی های مالی خود در آینده از همین الان اقدام به خرید ترمو وال کنید.

کم شدن اثرات مربوط به محیط زیست با استفاده از ترمووال

زمانی که در مصرف انرژی خود با استفاده از ترمووال صرفه جویی کنید، به کم شدن سرانه مصرف انرژی و در نتیجه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هم کمک کرده اید.

دیوارپوش ترمووال چه کاربردهایی دارد؟

ترمووال چیست

ترمووال ویژگی های خوب متعددی دارد که سبب می شود بتوان آن را در بسیاری از مکان ها به کار برد. در ادامه بخشی از کاربردهایی که ترمو وال ها می توانند در خانه های ما داشته باشند را بررسی می کنیم.

ترمووال به عنوان دیوارپوش

همانطور که می دانید ترمووال علاوه بر گرما می تواند به عنوان عایق صوتی هم عمل کند. همچنین طول عمر بالایی دارد. همه ی مواردی که ذکر شد به شما کمک می کند تا بتوانید آن را به عنوان یک دیوارپوش به کار ببرید.

ترمو وال به عنوان پوشش سقف

ویژگی های بیان شده در قسمت های قبل آن را واجد شرایط به کار برده شدن در سقف خانه ها می کند.

ترمووال در فضای کف

فضای کف ساختمان ها از دیگر مکان هایی است که ممکن است بخواهید نمای ترمووال خود را در آن ها به کار ببرید.

ترمووال به عنوان دیوار جداکننده

این مورد را به خصوص برای جداسازی اتاق های کار خود می توانید به کار ببرید.

قیمت ترمووال چقدر است؟

ترمووال چیست

برای اینکه بتوانید قیمت ترمووال را متوجه شوید باید بدانید که قیمت این دیوارپوش از عوامل مختلفی تاثیر می گیرد که در ادامه برخی از آن ها را بررسی می کنیم.

نوع ترمو وال شما چیست؟

نوع ترمووال می تواند تعیین کننده این باشد که قیمت آن چقدر باشد. از انواع ترمووال ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترمووال تولید شده با پلی استایرن اکسپند شده
  • ترمووال تولید شده با پلی استایرن اکستروژن شده
  • ترمووال تولید شده با پلی یورتان

ضخامت ترمووال دیگر عامل موثر بر قیمت

به طور کلی می توان گفت که هر چقدر ضخامت ترمووال بیشتر باشد قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.

نقش ابعاد ترمووال در تعیین قیمت آن

در زمانی که می خواهید ترمووال بخرید اینکه از ترمووال هایی با اندازه های استاندارد استفاده کنید هزینه کمتری دارد تا اینکه بخواهید از اندازه های سفارشی آن ها استفاده کنید.

سوالات متداول درباره ترمووال چیست؟

در ادامه برخی از پرتکرارترین سوالاتی که افراد در مواجهه به ترمووال می پرسند را بررسی می کنیم.

ترمووال چیست؟

ترمووال یکی از انواع دیوارپوش هایی است که می توانید آن ها در خانه های خود به عنوان عایق صوتی و گرمایی به کار ببرید.

انواع ترمووال کدام ها هستند؟

ترمووال ها معمولا در دو نوع تهیه می شوند. از جمله آن ها می توان به ترمووال تهیه شده با ترموود و ترمووال با چوب پلاست اشاره کرد.

نصب ترمووال چگونه است؟

برای اینکه ترمووال را به بهترین صورت نصب کنید می توانید به فروشگاه های ترمووال در شهر خود مراجعه کنید. بررسی زیر ساخت و قارچی نبودن سطح زیر ترمووال از جمله اقداماتی است که باید قبل نصب به آن ها توجه شود.

قیمت دیوارپوش ترمووال چقدر است؟

قیمت دیوارپوش ترمووال به عوامل متعددی بستگی دارد. اما به طور کلی قیمت هر شاخه ترمووال در سال 1402 از 250 هزار تومان تا 500 هزار تومان متغیر است.

ترمووال ارزان را از کجا تهیه کنیم؟

در میان انواع ترمووال، ترمووال هایی که با استفاده از چوب پلاست تهیه شده اند قیمت کمتری نسبت به ترمووال های ترموودی دارند.

جمع بندی ترمووال چیست؟

در این مقاله از شیراز کناف شما را با دیوارپوش های ترمووال آشنا کردیم. شما می توانید با مطالعه این نوشتار درباره ی مزایا، مراحل نصب و عوامل موثر در قیمت آن اطلاعات مفیدی را به دست آورید.

از اینکه تا انتها با ما همراه بودید سپاسگزاریم. در صورتی که قبلا این دیوارپوش ها را برای خانه های خود تهیه کرده اید خوشحال می شویم تجربه ی خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *