کناف سقف چیست؟

کناف سقف چیست؟ | طراحی و اجرای سقف کاذب چگونه است؟

کناف در واقع صفحاتی روکش دار و اکثرا گچی می باشند که امروزه در صنعت ساختمان سازی به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. خیلی از افراد سوال می کنند که کناف سقف چیست؟ یا اجرای سقف کاذب چگونه است؟ در این مقاله تلاش کرده ایم تمام نکات مربوط به کناف و کناف کاری را جمع آوری کنیم. با ما تا انتهای این مطلب بمانید.

کناف سقف چیست؟

کناف در واقع به نوعی صفحه روکشدار از جنس کچ گفته می شود که سال ها پیش توسط برادارن کناف در شرکت تولید شده است. این صفحات در جهت زیبا کردن فضای سقف خانه یا محل اداری مورد استفاده قرار میگیرند. بیش از 80 سال در بین مردم رواج یافته و طرفداران خود را نیز پیدا کرده است. این مجموعه تا به امروز از جمله شرکت های اصلی سازنده مصالح ساختمان در جهان است.

انواع سقف کاذب آشپزخانه را می توانید در لینک درج شده مشاهده کنید.

انواع کناف

کناف یا سقف کاذب یکی از دکوراسیون های زیبا است که جلوه ای خارق العاده به فضای خانه می بخشد و انواع مختلفی دارد که عبارت است از:

  • کنـاف MR
  • کناف FR
  • کـناف FM
  • کناف RG

اگر به دنبال مراکز فروش و اجرای کناف در شیراز هستید، به لینک درج شده مراجعه کنید.

نحوه انجام کناف کاری

کناف کاری با توجه به فضای محیط و محلی که کناف قرار گرفته است توسط نصابان حرفه ای انجام می شود. انجام دادن کناف کاری در سقف باید توسط فردی ماهر صورت گیرید. دو روش اصلی کناف کاری عبارت است از:

کناف کاری متحرک

اکثرا از روش کناف کاری متحرک در ادرات و مراکز تجاری استفاده می کنند، انجام این روش با توجه به لوازمی که در سقف نصب شده امکان پذیر خواهد بود و یکی از روش‌های رایج نصب کناف در سقف است.

کناف کاری ثابت

کناف کاری ثابت دارای جنبه‌ی تزئینی نیز هست. اکثرا از این روش در اجرای سقف کناف منزل استفاده می کنند، در این روش استفاده از نورپردازی در کناف نیز وجود دارد، از این رو از اهمیت بالایی برخوردار است.

مزایای کناف سقف چیست؟

  • اجرای کناف زمان بسیار کمی در مقایسه با گچ کاری نیاز دارد
  • سقف کناف عایق بسیار مناسبی در برابر صدا می باشد
  • در اجرای کناف می توانید به راحتی سقف را نور پردازی کنید و سیم ها و اتصالات برق را جا به جا نمایید.
  • کناف ها مقاومت بسیار مناسبی در برابر رطوبت و آب دارند.
  • به دلیل استفاده از نوارهای درزگیر در ساختار سقف و دیوار کنافی، بعد از گذشت زمان دیگر شاهد ترک خوردگی و آسیب به دیوار ها و سقف نخواهید بود.
  • صرفه جویی در زمان می شود نسبت به حالت گچ کاری
  • امکان اجرای طرح دلخواه خود در پروژه کناف کاری وجود دارد
  • امکان تعیین ارتفاع سقف بر اساس شکل بنا به گونه ای که از ارتفاع سقف های بلند کم کنید
  • بسیار محکم و مقاوم است و از سختی بالای برخوردار است
  • امکان استفاده از کناف برای پارتیشن بندی و دیوارکشی در محیط
  • امکان استفاده از کناف پشت تلویزیون برای زیبایی دکوراسیون داخلی خانه
  • با استفاده از کناف از حجم زباله های ساختمانی میتوان کم کرد و به این ترتیب از محیط زیست حفاظت می کنید.

اجرای سقف کاذب چگونه است؟

در اجرای کناف از مرحله ی اول ساخت تا انتهای کار باید کاملا تحت نظر افراد متخصص انجام گردد. هر کدام از مراحل اجرای کناف به دلیل جزئیاتی که در ساخت و استفاده از متریال های گوناگون وجود دارد ممکن است تغییراتی در پایان کار ایجاد نماید. به همین دلیل می بایست تمام مراحل کار اجرا کناف را بررسی و متریال ها مورد تایید کارشناسان فنی قرار گیرد.

اجرای سقف های کاذب توسط نصاب کناف انجام می شود که از خود مرکز یا شرکتی که کناف را خریداری می کنید به محل اعزام می شوند.

اجرای سقف کاذب چگونه است؟

اجرای سقف کاذب چگونه است؟

مجریان کناف چه کسانی هستند؟

اولین و مهمترین گام در فرایند اجرای کناف که توسط مجری کناف رسیدن به برنامه درست است و این دستاورد نهایی یک تحلیل دقیق نیازهای مرتبط با فرم مکان را به دقت گوش زد نماید. مجری کناف باید درک درستی نسبت فرایندهایی که قرار است در محل مورد نظر شما اجرا نماید داشته باشد و در صورتی که دانش و تخصص کافی در حد نداشته باشد و همینطور تجربه مورد نیاز را نداشته باشد مطمئناً کار با کیفیت آن می‌تواند برای شما اجرا کند.

قیمت کناف

اصلی ترین پارامتر برای محاسبه قیمت این نوع سقف، متحرک و یا ثابت بودن آن می باشد. همچنین این کناف ها می توانند به دو صورت ساده و یا طرحدار وجود داشته باشند که همگی در قیمت ها تاثیرگذار است.این موارد از فاکتورهایی هستند که شما در هنگام خرید با آن روبه رو می شوید.

هزینه نصب کناف

اگر بخواهید سقف های کاذب را نصب کرده و به اجرا در آورید نیز باید یک هزینه جداگانه ای را برای آن در نظر بگیرید. البته لازم به ذکر این نکته می باشد که از آنجایی که این سقف ها بسیار حساسیت بالایی دارند، بهتر است نصب آن را به یک فرد متخصص بسپارید تا شاهد هیچگونه خطا و یا خسارت نباشید.

ممکن است بپسندید:

7 تکنیک هوشمندانه طراحی با تیرهای چوبی سقف

اشتراک‌گذاری