پارکت بهتره یا سرامیک

پارکت بهتره یا سرامیک؟ مزایا و معایب پارکت و سرامیک

اولین چیزی که در زمان بازسازی و یا نوسازی ساختمان ذهن همه را به خود درگیر میکند تغییر دادن کفپوش های خانه است. موکت های قدیمی را میتوان به پارک و یا سرامیک تبدیل کرد. اما پارکت بهتره یا سرامیک؟ این سوالی است که در این مقاله می خواهیم به آن پاسخ دهیم پس با ما همراه شوید.

پارکت بهتره یا سرامیک؟

دو نوع بسیار رایج و محبوب کف پوش ها پارکت و سرامیک است. اما اینکه پارکت بهتره یا سرامیک، سوالی است که هنگام تصمیم گیری به خرید کف پوش ذهن ها را به خود مشغول می‌کند. پارکت ها و سرامیک ها هر یک مزایا و معایبی دارد ک با بررسی آنها میتوان به راحتی بهترین کفپوش را انتخاب کرد. طرح های متنوع و زیبایی دارند و حساسیت زا نیستند. با این تفاسیر پاسخ دادن به این سوال که پارکت لمینت بهتر است یا سرامیک کار چندان آسانی نیست پس با ما باشید تا مزایای هر کدام را بررسی کنیم.

مزایا و معایب پارکت

معایب و مزایای استفاده از پارکت لمینت به نقل از بهترین طراحان داخلی عبارت است از:

مزایای استفاده از پارکت لمینت

  • لطافت و نرمی
  • گرما و داشتن دمای یکسان در همه ی نقاط
  • تنوع بسیار و راحت بودن ست کردن آن با سایر وسایل
  • داشتن طول عمر طولانی تر
  • ظاهر بسیار زیبا و جذاب

معایب استفاده از پارکت لمینت

  • نیاز به مراقب و درز گیری
  • ایجاد سر و صدا در صورت عدم نسب درست
  • نامناسب برای آب و هوای مرطوب به دلیل جذب رطوبت

معایب استفاده از پارکت لمینت

مزایا و معایب سرامیک چیست؟

سرامیک از انواع کفپوش‌های موجود در بازاراست که از سال‌های بسیار دور مورد استفاده قرار می‌گرفته‌ است. بسته به کیفیتی که سرامیک‌ها دارند، قیمت آن‌ها نیز متفاوت از هم خواهد بود. به صورت کلی سرامیک‌ها به دو دسته لعاب‌دار و بدون لعاب تقسیم می‌شوند. البته نوع لعاب‌دار آن نیز خود به دو دسته لعاب‌مات و لعاب‌براق تقسیم می‌شود.

مزایای کف پوش سرامیک

  • داشتن رنج قیمت های متنوع
  • تنوع رنگ و طرح بسایر
  • ظاهر چذاب
  • مناسب برای محیط های مرطوب
  • شستشوی راحت

معایب استفاده از سرامیک

  • لغزندگی بسیار در صورت خیس بودن
  • شکنندگی بسیار
  • سرمای فیزیکی آن باعث درد مفاصل می شود

مزایا و فواید پارکت چوبی

امروزه یکی از رایج ترین متریال ها در تفاوت های اصلی پارکت با سرامیک در دکوراسیون داخلی برای پوشش کف پارکت می باشد. کفپوش تمام چوب شامل قطعه های مختلف از چوب هایی با رگه و نقش های متفاوت می باشد که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر طرح خاصی را به وجود می آورند. در انتخاب ابعاد و چگونگی قرارگیری کنار یکدیگر و ایجاد یک طرح، برای پارکت چوبی هیچ محدودیتی وجود ندارد و این امر منجر به انتخاب های بسیار متنوعی می شود.

اگر شما در حال بررسی در تفاوت های اصلی پارکت با سرامیک در دکوراسیون داخلی و انتخاب متریالی برای پوشش کف منزل یا محل کار خود می باشید بنا به دلایل زیر کفپوش چوبی بهترین و مناسب ترین گزینه می باشد.

مزایا و فواید پارکت چوبی

1.ظاهر جذاب و خوشایند

پارکت چوبی با برخورداری از ظاهری شیک با هر سبک زندگی، دکوراسیون و سلیقه ای مطابقت و همخوانی دارد. به دلیل اینکه تکه های پارکت برای خلق طرحی خاص در کنار یکدیگر قرار می گیرند بنابراین شما می توانید طرح متناسب با سلیقه ی خودتان را انتخاب نمایید.

2.سهولت در تمیز کردن

پارکت چوبی در تفاوت های اصلی پارکت با سرامیک در دکوراسیون داخلی در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی یکی از گزینه هایی است که تمیز کردن آن بسیار ساده می باشد. با استفاده از جارو و زمین شوی می توان به راحتی سطح کفپوش چوبی را از هر آلودگی پاک کرد. اگر هر گونه ماده ای بر روی پارکت ریخته شود به سادگی پاک می شود و هیچ گونه لکه ای بر روی آن به جای نمی ماند و جذب آن نمی شود.

3.دوام

پارکت چوبی از دوام و مقاومت بی نظیری برخوردار است و بسیار مناسب و مطلوب برای تمامی اماکن از جمله مکان های پر تردد می باشد.

به دلیل اینکه کفپوش چوبی از متریالی با کیفیت ساخته می شود، بسیار مقاوم و با دوام است و دارای عمری طولانی می باشد که در بسیاری از موارد به بیش از پنجاه سال خواهد رسید.

4.ضد حساسیت

اگر فردی از آلرژی رنج می برد می تواند به راحتی و بدون هیچ نگرانی از پارکت چوبی به عنوان کفپوش در تمامی اماکن استفاده نماید زیرا این محصول هیچ نوع ماده ی آلرژی زایی از خود متساطع نمی کند و این ویژگی به طبیعی بودن چوب باز می گردد. با توجه به سهولت در تمیزکردن پارکت می توان اذعان داشت این محصول بهترین گزینه برای منازلی است که دارای حیوان خانگی می باشند.

5.قیمت پارکت چوبی

قیمت پارکت تمام چوب با هر بودجه ای متناسب می باشد. شایان ذکر است که این محصول از تنوع و گونه های بسیار زیادی برخوردار می باشد و با هر قیمتی در دسترس می باشد بنابراین با هر بودجه ای می توان از داشتن این محصول بی نظیر بهره برد.

پارکت چوبی یا سرامیک، کدام بهتره؟

چوب از گرمی بی نظیری برخوردار است که آرامشی خاص به محیط القا می نماید اما سرامیک با توجه به سردی فیزیکی، دارای مضرات بی شماری می باشد. نشستن و راه رفتن کودکان با پای برهنه بر روی سرامیک اثرات بسیار مضری در رشد اندام ها و مفاصلشان دارد. اگر جسم سنگینی بر روی سرامیک انداخته شود به دلیل بافت شکننده ی آن امکان شکستن آن وجود دارد و این در حالی است که چوب از این نقص مبرا است.

طول عمر کفپوش سرامیکی کوتاه می باشد اما چوب بالغ بر 50 سال قابل استفاده است و می توان با سمباده و روغن زدن آن را به شکل روز اول بدون هیچ تغییری در کیفیت و شکل آن احیا نمود، این در حالی است که اگر سرامیک دچار ترک خوردن و یا خراشیده شدن شود امکان ترمیم آن وجود ندارد. پارکت چوبی محصولی طبیعی و دوستدار محیط زیست است و به صورت طبیعی تجدید پذیر و قابل تجزیه می باشد، بنابراین به طبیعت و محیط زیست آسیب نمی رساند اما سرامیک از ویژگی های مذکور برخوردار نمی باشد. وجود گونه های مختلف چوب منجر به تولید پارکت در طرح ها و رنگ های متنوعی شده است که انتخاب های بی شماری برای مصرف کنندگان به ارمغان آورده است. شرکت پارس آرای کوهستان با تامین و عرضه ی محصولات چوبی با قیمتی بسیار مناسب و رقابتی توانسته است در صنعت ساختمان سازی پیشتاز و برجسته عمل نماید.

اشتراک‌گذاری