خرید کاغذ دیواری

نکات مهم هنگام خرید کاغذ دیواری که بهتر است بدانید!

اگر به دنبال ترفندهای مهم برای تزئین کردن خانه خود هستید بهتر است به دنبال خرید کاغذ دیواری باشید. بی‌گدار به آب زدن برای خرید کاغذ دیواری می‌تواند نتایجی بسیار بد، گاهی مضحک و در بیشتر موارد، اعصاب‌خُردکن به همراه داشته باشد. از این رو برای خرید این المان مهم بهتر است به برخی از نکات توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

خرید کاغذ دیواری مناسب

همان طور که گفته شد کاغذ دیواری عنصری دکوری می‍باشد که برای زیباتر شدن فضا از آن استفاده می شود. برای انتخاب کاغذ دیواری باید مواردی را در نظر داشته باشید و به آن ها دقت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و از آن پشیمان و ناامید نشوید. این موارد عبارتند از:

  • کاربرد کاغذ دیواری
  • انتخاب نوع کاغذ دیواری
  • هدف از انتخاب کاغذ دیواری

خرید کاغذ دیواری مناسب

برای خرید این عنصر دکوراسیون میتوانید به بهترین فروشگاه های کاغذ دیواری که اطلاعات آدرس و شماره تماس آنها در لینک درج شده قرار گرفته است مراجعه کنید.

خرید کاغذ دیواری برای پذیرایی

برای اتاق پذیرایی کاغذ دیواری باید با سبک دکوراسیون خانه هماهنگ باشد. همچنین باید به رنگ وسایل دقت کنید و کاغذ دیواری که ترکیب رنگی هماهنگ با آن ها دارد را انتخاب کنید. به نقل از کارشناسان تیمبرلند کاغذ دیواری با طرح های شلوغ برای دکوراسیون و مبلمان ساده و بدون طرح مناسب است، اگر از طرح های پیچیده و شلوغ در کنار مبلمان و وسایل نقش دار استفاده کنید فضا کوچک تر دیده می شود و در دکوراسیون هرج و مرج و آشفتگی دیده می شود.

خرید کاغذ دیواری اتاق کار

کاغذ دیواری هایی که رنگ های شارپ دارند و یا گل دار و شلوغ هستند مناسب برای اتاق کار نیستند. این طرح ها باعث جلب توجه و حواس پرتی افراد می شوند. برای این فضا بهتر است طرح های ساده و یا طرح هایی که رسمی اند مانند راه راه یا طرح های هندسی ظریف را انتخاب کنید. همچنین کاغذ دیواری هایی که طرح های آن بصورت سایه روشن دیده می شوند و یا خودشان بافت و طرح دارند برای اتاق و یا دفتر کار مناسب اند.

خرید کاغذ دیواری اتاق کار

خرید کاغذ دیواری اتاق کودک

اگر کاغذ دیواری را برای اتاق کودک می خواهید انواعی که دارای شخصیت های کارتونی مورد علاقه فرزندتان هستند و یا انواعی که طرح های فانتزی و کودکانه و رنگ های شاد و یا ملایم دارند مناسب هستند.

حرید کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری اتاق خواب بهتر است رنگ ملایمی داشته باشد. رنگ های گرم باعث می شوند فضا صمیمی تر شود و رنگ های تند مانع خواب راحت می شوند.

هدف از انتخاب کاغذ دیواری

شما می توانید به راحتی با استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون خانه تان تغییر ایجاد کنید. پس باید هدف تان از خرید کاغذ دیواری مشخص باشد. ممکن است بخواهید عمق فضا را بیشتر و یا به آن بافت و گرما اضافه کنید، احساس تان را نسبت به فضا بهتر کنید و یا فضایی آرام و شاد داشته باشید.

هدف از انتخاب کاغذ دیواری

از آن جایی که کاغذ دیواری طیف وسیعی از طرح، رنگ و جنس دارد به کمک آن ها می توانید به فضا هویتی متناسب با کاربری آن بدهید. این طرح ها و رنگ ها در فضا تاثیراتی دارند و معیارهای کلی برای آن ها وجود دارد. لیست زیر در شناخت این معیارها به شما کمک می کند :

رنگ تیره

  • فضاهای بزرگ را کوچک تر نشان می دهند.
  • حس آرامش بیشتری به فضا می دهند.

رنگ روشن

  • باعث بزرگ تر دیده شدن اتاق ها می شوند.
  • فضا را ملایم و دوستانه تر می کنند.
  • به فضا انرژی می دهند.

طرح گلدار

  • ترک ها و آسیب دیدگی های روی دیوار را می پوشانند.
  • به بزرگتر دیده شدن فضاهای کوچک کمک می کنند.

حرف آخر:

برای اینکه کاغذ دیواری‌های‌تان تمیز بمانند به طور منظم آنها را با یک دستمال خشک پاک کنید. از مواد شوینده برای پاک‌سازی استفاده نکنید که احتمال خراب شدن کاغذ دیواری در این صورت زیاد خواهد بود. یک اسفنج نرم مرطوب هم می‌تواند به تمیز شدن کاغذ دیواری کمک کند. یادتان باشد که کاغذ دیواری را می‌توانید برای نقاط دیگر خانه هم استفاده کنید.

مثلا کمدها، داخل کابینت‌ها، سقف و هر سطح دیگری را می‌توانید با انواع کاغذ دیواری‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف زیباتر و مرتب‌تر کنید. خرید کاغذ دیواری در طرح‌ها و جنس‌های مختلف، دست‌تان را برای استفاده از مصارف مختلف آن کاملا باز می‌گذارد. شاید شما هم در زمینه کاغذ دیواری کردن اتاق‌ها تجربه‌ای داشته باشید که در متن ذکر نشده است. در این صورت، ما را هم در قسمت نظرات در جریان بگذارید. تجربه شما برای ما و خوانندگان دیگر باارزش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *