نکات طلایی شستشوی صحیح موکت که باید بدانید!

موکت را به عنوان یک کفپوش مناسب برای طرفداران در نظر می گیرند. کشیدن جاروبرقی می تواند گرد و غبار را کم کند اما کثیف شدن موکت ها تنها با شست و شوی درست و اصولی تمیز می شود. یک بار شستن کافی نیست و لازم است هر سال و یا هر 18 ماه یک بار شستشوی موکت صورت بگیرد. شستشوی صحیح موکت باعث افزایش طول عمر موکت، عدم وجود گرد و غبار در هوای اتاق و زیبا به نظر رسیدن خانه خواهد شد. با ما همراه شوید…

نکات مهم در شستشوی موکت

نکات زیر مهم ترین موارد برای شستن موکت است که باید آنها را بدانید:

قبل از شستن موکت ها باید از جاروبرقی در جهت تمیز کردن تمام گرد و غبار ها استفاده کرد. پس از آن سعی کنید اگر لکه ای روی موکت می بینید آنها را با لکه بر بشویید.

برای این کار در ابتدا باید نوع لکه را مشخص کنید و بعد از آن از لکه بر مخصوص استفاده کنید. نکته قابل توجه این است که بهتر است لکه ها را تا تازه هستند تمیز کنید چرا که گذشت زمان مقاومت لکه ها را بیشتر خواهد کرد.

بعد از پاک کردن لکه موکت، موکت ها را جمع کرده و در مکان مناسب برای شستشو بگذارید. برای شست و شوی موکت از آب ولرم استفاده نمایید. زیرا آب گرم باعث از بین رفتن حالت طبیعی موکت خواهد شد. همچنین باید جریان آب به صورت دوشی باشد. به این نکته دقت کنید که همیشه موکت را در جهت خواب الیاف بشورید.

برای شستن موکت باید از مواد شوینده خنثی استفاده کنید. مثلا از پودر دستی حل شده در آب استفاده کنید. همچنین استفاده از مایع ظرفشویی و پودر صابون برای شستن موکت گزینه های مناسبی هستند.

نکات مهم در شستشوی موکت

برای شستن موکت به هیچ وجه از مواد شوینده حاوی کلر استفاده نکنید. بعد از آبکشی موکت را لوله کرده وچند ساعتی در گوشه دیوار به صورت ایستاده قراردهید. سپس در یک مکان مناسب پهن کنید تا خشک شود.

خشک کردن موکت مرحله پایانی و مهم شستشوی موکت است. استفاده از داربست چهارپایه ای یک گزینه مناسب برای خشک کردن موکت است. زیرا هوا به خوبی در اطراف موکت جریان پیدا می کند و باعث خوب خشک شدن موکت می شود.

برای خشک کردن موکت ها آن ها را زیر نور شدید آفتاب قرار ندهید. زیرا بافت و الیاف موکت آسیب می بیند. هرگز بعد از شستشوی موکت، آن را بالای بخاری، رادیاتور و هیچ وسایل گرمایشی دیگر خشک نکنید.در هنگام خشک کردن موکت را آویزان نکنید.

اگر به دنبال جدیدترین موکت 1400 هستید به لینک درج شده مراجعه کنید.

اشتباهاتی رایج در شستشوی موکت

برخی موارد به عنوان اصلی ترین اشتباهات برای شست و شوی موکت ها است که اگر آنها را بدانید میتواند در جهت افزایش طول عمر موکت ها کوشا باشید:

  • استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده: اگر مقدار شامپو استفاده شده با سه بار آبکشی از بین نرود یعنی مقدار شامپو استفاده شده بیش ازاندازه است. این کار باعث پوسیدگی موکت می شود.
  • بیش ازاندازه خیس کردن: درهنگام خیس کردن دقت کنید که آب به کف موکت نرسد. زیرا رسیدن آب به کف موکت خشک کردن آن را با مشکل روبرو می کند. همچنین امکان رشد قارچ و حشرات فراهم می شود.
  • قرار گرفتن موکت قبل از خشک شدن در معرض وسایل خانه: استفاده از موکت خیس در محیط خانه قبل از خشک شدن باعث می شود جای لکه وسایلی مانند مبلمان چوبی و فلزی بر روی موکت باقی بماند.

در ایام نوروز و نزدیک شدن به این دوران امکان دارد نیاز به شستن موکت های خانه داشته باشید. ما در این مقاله تلاش کرده ایم بایدها و نبایدهای شستن موکت را به شما بگوییم. اما اکر موکت شما خراب شده و امکان شستن یا تعمیر ان وجود ندارد و قصد خرید مجدد موکت را دارید میتوانید اسامی بهترین موکت فروشی های شیراز را در لینک درج شده پیدا کنید.

اشتراک‌گذاری