نصب هارد دوربین مداربسته

نصب هارد دوربین مداربسته چگونه است؟ | آموزش نصب در DVR

دوربین های مداربسته بدون حافظه داخلی هستند و باید برای ذخیره کردن اطلاعات نصب هادر دوربین مداربست را یا خودتان یا یک فرد حرفه ای انجام دهد. زیرا هنگام خرید دوربین مداربسته، دستگاه‌های DVR بدون هارد عرضه می‌شوند. با ما همراه شوید تا اطلاعات مفید در این زمینه را به شما بدهیم.

نکات مهم قبل از نصب هارد دوربین مداربسته چیست؟

این سوال بسیاری از افراد است که هارد دوربین مداربسته کجاست؟ این حافظه در در قسمت مرکزی دستگاه DVR (دستگاه ذخیره کننده دوربین مداربسته) نصب می ‌شود. توصیه میکنیم از کارشناسان متخصص در دوربین مداربسته شیراز که اطلاعات آنها در لینک درج شده قرار گرفته است کمک بگیرید اما قبل از نصب آن باید به نکات زیر توجه کنید:

  • هاردی که برای دوربین مداربسته خریداری می‌کنید باید متناسب با ظرفیت دستگاه DVR باشد. (تعداد هاردی که در هر دستگاه DVR یا NVR قابل نصب است، در دیتا شیت مربوط به دستگاه نوشته شده است.)
  • هارد خریداری شده باید دارای کانکتور ساتا (SATA) باشد زیرا دستگاه‌های DVR برای اتصال به هارد اینترنال از این کابل‌ها استفاده می‌کنند.
  • هارد مخصوص دوربین مداربسته خریداری کنید، نه هارد کامپیوتر، زیرا هاردهای سیستم مداربسته طوری طراحی شده‌اند که 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته در حال کار کردن باشند.

نکات مهم قبل از نصب هارد دوربین مداربسته چیست؟

مراحل نصب هارد دوربین مدار بسته

برای نصب هارد دوربین مداربسته مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

چند پیچ در گوشه‌ های بدنه دستگاه DVR وجود دارد، ابتدا پیچ‌ها را باز کنید تا بتوانید بدنه دستگاه را باز کنید.
بعد از باز کردن بدنه DVR، کانکتورهای کابل ساتا را روی مادربورد دستگاه مشاهده می‌کنید، همچنین کابل‌هایی به رنگ قرمز، سیاه و زرد وجود دارند که وظیفه ارتباط هارد اینترنال با منبع تغذیه را بر عهده دارند.
در این مرحله از نصب هارد باید یک سر کابل ساتا (SATA) را به مادربورد دستگاه DVR یا NVR وصل کنید و سر دیگر کابل ساتا را به هارد دوربین مداربسته وصل کنید.
حالا کابل منبع تغذیه که در دستگاه DVR وجود دارد را به هارد اینترنال دوربین وصل کنید.
اتصال کابل ها را چک و بررسی کنید تا به درستی انجام شده باشند.
داخل دستگاه DVR برای هر هارد چهار عدد پیچ تعبیه شده است، با کمک این پیچ‌ها، هارد دوربین مداربسته را در کف بدنه دستگاه DVR (جای پیچ ها مشخص است) محکم و نصب کنید.
قبل از بستن پیچ‌های بدنه دستگاه، بهتر است دستگاه را روشن کنید و از صحت عملیات نصب مطمئن شوید، اگر نصب هارد دوربین مداربسته را به درستی انجام داده باشید، در تنظیمات دستگاه، هارد قابل مشاهده است.
اگر هارد دوربین مداربسته به درستی نصب شده است، پیچ‌های کیس را ببندید و بدنه دستگاه را به حالت اولیه برگردانید.

مزایای نصب هارد دوربین مداربسته چیست؟

با نصب هارد در این دوربین ها  می‌توانید از مهمترین مزیت‌های هارد و فضای ذخیره‌سازی استفاده کنید، از جمله داشتن فضای زیاد برای ذخیره سازی اطلاعات میتواند مزایای این دوربین ها باشد.

همچنین هارد دوربین مداربسته به علت ساخت متفاوت نسبت به هاردهای کامپیوتر، انرژی کمتری مصرف می‌کند و دمای پایینی دارند، به همین خاطر به دستگاه ذخیره کننده آسیبی وارد نمی‌کنند.

تست هارد دوربین مداربسته

  • شما از چند لحاظ می‌توانید هارد دوربین مداربسته را تست کنید، هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ مشکلات نرم افزاری که در تنظیمات دستگاه DVR/NVR وجود دارد که این موارد شامل:
  • تست سالم بودن هارد از لحاظ فیزیکی: باید بدنه و ظاهر هارد دوربین مداربسته چک شود تا ضربه نخورده باشد و سالم باشد، همچنین اتصال کابل ساتا را کنترل کنید.
  • تست سالم بودن هارد از نظر نرم افزاری: در منوی تنظیمات و انتخاب گزینه Bad Sector Detection می‌توانید بدسکتورها را چک کنید و اگر رنگ قرمز را دیدید، یعنی سکتورهای هارد مشکل پیدا کرده‌اند.
  • گاهی با فرمت دوباره هارد دوربین مداربسته و برگرداندن تنظیمات به کارخانه، عمده مشکلات هارد دوربین مداربسته حل می‌شوند و یا شاید نیاز باشد کابل ساتایی که در دستگاه DVR بود را تعویض کنید.
اشتراک‌گذاری