7 تکنیک طراحی هوشمندانه خانه با تیر چوبی سقف

7 تکنیک طراحی هوشمندانه خانه با تیر چوبی سقف

تیر چوبی سقف. طراحی کردن سقف با استفاده از تیرهای چوبی ایده ای هوشمندانه برای طراحی دکوراسیون های چوبی است. ایده هایی که در این زمینه وجود دارد هر کدام می تواند در جای خود بحث برانگیز باشد اما در این مطلب به بررسی کارایی سقف های با تیر چوبی می پردازیم.

روش های اجرای تیر چوبی

تیرهای چوبی به دو صورت زیر اجرا می شوند:

تیرچوبی حمال

در این مدل الوارهای توپر با تراکم بالا مورد استفاده قرار می گیرند و از آن ها به عنوان اسکلت و نگه دارنده سقف استفاده می شود، از چوب های بلوط، کاج و … برای این کار می توان استفاده کرد. اگر دقت کرده باشید این نوع سقف ها در ساختمان های قدیمی شمال کشور به وفور دیده می شود.

روش های اجرای تیر چوبی

تیر چوبی تزئینی

از این تیرها برای ساختمان های امروزی بیشتر استفاده می شود و با توجه به اینکه آپارتمان ها از سازه های بتونی و فلزی تشکیل شده اند و امکان استفاده از تیر چوبی های حمال در این سازه ها نیست، می توان از تیر های چوبی تزئینی برای علاقه مندان به طرح های چوبی در این بناها استفاده کرد، در نتیجه تیرهای تزئینی همان نوع فانتزی تیرهای چوبی هستند که برای این سبک دکوراسیون بسیار مناسبند.

طراحی هوشمندانه با تیرهای چوبی سقف

موارد زیر به عنوان طراحی هایی است که مجیران دکوراسیون چوبی به خوبی از آنها در جای درستش استفاده می کنند:

شبکه هایی منظم از تیر های روی سقف خانه

می توانید تیرهای چوبی را تبدیل به شبکه هایی منظم روی سقف خانه تان کرده و با این کار یک تیر و دو نشان بزنید. هم می توانید از این تیرها به نحو احسن استفاده کرده و هم برای سقف خانه تان نوعی سقف کاذب با تزیین زیبا درست کنید. فروشندگان و مجریان سقف کاذب که اسامی آنها در لینک درج شده قرار گرفته است در این زمینه میتوانند به شما کمک کنند.

پوشاندن تیرهای بیرون زده از سقف با ورق های فلزی حکاکی شده

این صفحات فلزی از آن دسته مواد و مصالحی هستند که به شدنت این روز ها مورد استفبال قرار گرفته اند و کاربردشان هم برای فضاهای داخلی خانه است و هم برای فضاهای بیرونی خانه. اگر در فضای داخلی خانه و به عنوان سقف کاذب از آن ها استفاده می کنید، یادتان باشد که حتما پشت آن ها را نور پردازی کنید تا جلوه ای زیبا تر به دکوراسیون داخلی خانه شما ببخشند.

نورپردازی تیرهای چوبی سقف

نورپردازی یکی از آن روشهایی است که همیشه و همه جا به کارآمد خواهد بود. اصلا به نظر من نورپردازی را باید جزو یکی از کاربردی ترین ترفندهای دکوراسیونی نامید. می توانید تیرهای بیرون زده از سقف خانه تان را با نورهای مخفی زیبایی دو چندان ببخشید.

نورپردازی تیرهای چوبی سقف

پوشاندن فضای بین تیرهای بیرن زده از سقف با پارچه

فضای خالی بین تیرهای چوبی بیرون زده از سقف خانه را با پارچه هایی که با دکوراسیون داخلی خانه تان هماهنگ و ست است بپوشانید و لذت داشتن سقف های پارچه ای را تجربه کنید.

تیرهای چوبی عناصر زیبایی بخش سقف خانه

به تیرهای بیرون زده از سقف به چشم یک وسیله دکوری نگاه کنید، وسیله ای برای تزیین سقف، به این ترتیب که زمینه اصلی سقف را به رنگ سفید در بیاورید و سپس تیرهای بیرون زده از سقف را با رنگ های جذاب که به خانه شما انرژی می بخشند رنگ کنید.

پوشاندن تیرهای بیرون زده از سقف با گیاهان رونده و زیبا

برای پوشاندن این تیرها روی گیاهان هم می توانید حساب کنید. تعدادی شاخه از گل های رونده و زیبا که خاصیت تصفیه کنندگی هوای خانه را ردارند را انتخاب کنید و آن ها را روی تیرهای چوبی قرار دهید و بعد از مدتی شاهد زیبایی خاص و منحصر به فردی که به دکوراسیون داخلی خانه تان می بخشد باشید.

اشتراک‌گذاری