خرید پارکت و لمینت

راهنمای کامل خرید پارکت و لمینت برای خانه

Laminate Flooring که با نام پارکت لمینت در ایران بیشتر شناخته شده است به عنوان شیک ترین کفپوش برای دکوراسیون داخلی یا محیط های اداری شناخته شده است. برای خرید پارکت و لمینت بهتر است نکات لازم در این باره را بدانید تا انتخاب درستی داشته باشید. در این مقاله شما را با مزایا و معایب این سازه بیشتر آشنا می‌کنیم پس با ما همراه شوید…

به نقل از ویکی پدیا پارکت، چوب‌فرش یا کف‌پوش چوبی، کف‌پوش از جنس چوب است که برای داخل ساختمان استفاده می‌شود. بدین صورت که قطعات پارکت را به صورت‌های مختلف مانند جناغی، آجری، شطرنجی و سطری و … در کنار هم قرار می‌دهند تا کف ساختمان پوشیده شود. اگر برای خرید پارکت و لمینت ارزان و شیک دچار سردرگمی شده اید میتوانید با کارشناسان فروش پارکت و لمینت که اسامی آنها در لینک درج شده قرار گرفته است مشورت کنید.

خرید پارکت و لمینت بهتر است یا سرامیک؟

سرامیک ها به دلیل براق بودن و داشتن رنگ روشن بسیار جذاب هستند. علاوه بر آن قدم زدن روی سرامیک های سرد در تابستان و یا سرامیک های گرم در زمستان حس بسیار لذت بخشی است اما همین موضوع می تواند مشکلاتی مانند کمر درد و یا پا درد را ایجاد کند. همچنین زمانی که سرامیک ها خیس باشند احتمال سر خوردن بسیار زیاد است. پارکت ها معمولا از جنس چوب هستند و تنوع زیادی نیز دارند. با توجه به این که از چوب ساخته شده اند نسبت به سرامیک ها مشکلات کمتری دارد.

خرید پارکت و لمینت بهتر است یا سرامیک؟

مزایای پارکت و لمینت

اگر هنوز تصمیم به خرید پارکت و لمینت ارزان یا گران قیمت ندارید فکر می‌کنم با خواندن مزایای آن نظرتان عوض شود:

  • امکان سفارش کفپوش در طرح های متنوع، ابعاد مختلف و اشکال متفاوت
  • عدم محدودیت در انتخاب شکل ظاهری، طرح، نقش، رنگ
  • سبک بودن و راحتی در حمل و نقل
  • از ویژگی های دیگر این کفپوش این است که برای نو سازی نیاز نیست حتما کف پوش های قبلی را جدا کنید.
  • قابلیت تعویض بخش آسیب دیده
  • عایق صدا و حرارت
  • نصب مجدد
  • نصب سریع و آسان
  • حس گرم و طبیعی طبیعت در منزل فراهم می شود.
  • جلوگیری از ضربه های شکننده
  • سبکی نسبت به سایر کفپوش ها
  • بعد از نصب پارکت می توان بلافاصله از آنها استفاده کرد.
  • زمان نصب پارکت هیچگونه گرد و خاکی بلند نمی شود.

مدت اعتبار گارانتی پارکت لمینت ها چقدر است؟

سوالی که هنگم خرید پارکت و لمینت ممکن است شما را درگیر کند مدت زمان گارانتی این سازه است. تمامی محصولات ایرانی و خارجی حداقل دارای 10 سال گارانتی نصب دارند. طبق نظر کارشناسان دکوراسیون داخلی اگر نصب اصولی و صحیح انجام شود تاثیر بسیاری در دوام و ماندگاری دارد. پس بهتر است برای نصب آن از نصابان حرفه ای کمک بگیرید.

نکات مهم زمان خرید پارکت و لمینت

نکات زیر در هنگام خرید این سازه به شما کمک ویژه ای می کند. توجه کردن به نکات زیر در حین خرید شما را از خرید یک کالای اشتباه و بی کیفیت دور خواهد کرد:

رنگ
انتخاب رنگ نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. بهتر است رنگی متناسب با رنگ مبلمان و سایر رنگ های استفاده شده در دکوراسیون انتخاب کنید.

دوام
مهم ترین نکته زمان خرید دوام محصول است. ممکن است برخی از مدل ها از نظر رنگ و طرح برای شما زیبا باشند اما دوام مناسبی با محل کار شما نداشته باشند همین باعث می شود با گذشت زمان کوتاهی مجبور به تعویض شوید.

ضخامت
ضخامت به اندازه دوام نیز اهمیت دارد. با توجه به محیط کار و میزان تردد یک انتخاب مناسب داشته باشید.

نکات مهم زمان خرید پارکت و لمینت

سیستم قفل
در زمان خرید دقت داشته باشید که سیستم قفل بادوامی انتخاب کنید.

گواهینامه سازنده
گوهی iso و گواهی فرشته آبی از گواهی های معتبر هستند که برای حفظ سلامتی نصاب و مصرف کنندگان بسیار مهم است.

ضمانت
از معیارهای مهم دیگر ضمانت محصول است که بین 5 تا 30 سال متغیر است.

درز یا شیار
نوع شیاردار، دارای ضخامت بالایی است اما میزان سایش بالایی دارد.

درجه Ac

درجه AC یا مقاومت سایشی که مخفف کلمه ی Abrasion Class است از نکات مهمی است که قبل از خرید باید به آن توجه کنید. این درجه بندی توسط سازمان تولید کنندگان پارکت در اروپا (Association of European Producers of Laminate Flooring) ایجاد شد اما بعدها به عنوان یک استاندارد جهانی برای انتخاب شد. این موضوع یک راهنمایی بسیار خوب برای انتخاب و خرید بهتر است. پس برای انتخاب محصول نیاز است که شما درجه بندی AC را کامل بشناسید. در واقع این درجه بندی شامل بررسی یک سری عملکرد و فاکتور مانند حرارت، ضربه، رطوبت، خراش، لک و ساییدگی می شود. هرچه کیفیت موارد گفته شده بالا تر باشد کیفیت پارکت نیز بالا تر است.

تقسیم درجه بندی AC
AC1: درجه اول مقاومت سایشی که محصولات با این درجه بسیار ضعیف هستند.

AC2: این درجه بندی نیز ضعیف است و خوشبختانه در بازار ایران وجود ندارد.

AC3: این درجه از درجات رایج بوده و برای محل های عمومی مانند اتاق های هتل و محل های پرتردد تجاری، دفاتر و مغازه های کوچک استفاده می شود.

AC4: این درجه بسیار مقاوم بوده و برای مکان های پرتردد مانند کافه ها، بوتیک ها و مغازه ها استفاده می شود. اگر محصولی ماندگار و با کیفیت می خواهید این درجه بندی بهترین انتخاب است.

AC5: این درجه بندی نیز آخرین درجه بندی مقاومت سایشی است که برای شلوغ ترین مکان ها مانند فروشگاه های بزرگ و ساختمان های بزرگ استفاده می شود. این درجه برای استفاده از منازل مسکونی توصیه نمی شود.

محبوب ترین پارکت و کف پوش های بازار حدودا چه قیمتی هستند؟

اکثر پارکت های محبوب در بازار در بازه قیمتی ۱۸۱,۳۷۸ تومان تا ۲۲۱,۶۸۵ تومان قرار دارند اما این قیمت ها دقیق نیست و بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

محبوب ترین برند های پارکت و کف پوش در بازار چه برند هایی هستند؟

از محبوب ترین برندهای پارکت و لمینت که در حین خرید بهتر است به آن توجه کنید عبارت است از:

  • پارکت کلاسیک
  • گرین
  • دنیز
  • تکنو