گلدان مناسب برای تراس

انواع گلدان مناسب برای تراس کدام است؟

دوست داران گل و گیاه همیشه سعی می کنند در تمام بخش های خانه یا حتی محل کارشان از گیاهان استفاده کنند و از بودن و دیدن آن ها در نقاط مختلف لذت می برند. گلدان مناسب برای تراس باید یک سری ویژگی های داشته باشد که در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

بالکن خانه یا محل کار از بخش هایی است که می تواند گیاهان زیاد و متنوعی را در خود جا دهد و تا حد بسیاری زیبا و جذاب شود. همانطور که می دانید علاوه بر تاثیر مثبتی که گیاهان در فضا دارند، گلدان متناسب نیز در زیبایی فضا نقش دارد و در کنار گیاهان منظره لذت بخش و دیدنی ایجاد می کند. کارشناسان دکوراسیون داخلی که اسامی آنها در لینک درج شده قرار گرفته است.

گلدان مناسب برای تراس و بالکن

انتخاب گلدان مناسب برای تراس اهمیت زیادی دارد. اما برای این انتخاب به چه مواردی باید توجه کرد؟ مهمترین موردی که می توان به آن اشاره کرد اندازه تراس است. اگر فضای تراس تان کوچک و محدود است می توانید از گلدان هایی که برای این فضا مناسب هستند استفاده کنید:

  • گلدان ‌های دیواری
  • گلدان های آویز
  • گلدان های نرده ای

گلدان مناسب برای تراس و بالکن

نقش گلدان در زیبایی برای تراس

برای خیلی از افراد نمای ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد و برای زیباتر دیده شدن آن هر کاری انجام می دهند. تراس ها نیز از بخش هایی هستن که زیبایی آن ها در نمای ساختمان تاثیر زیادی دارد. یک تراس زیبا که با انواع گیاهان و گلدان های زیبا آراسته شده باشد نمای بسیار زیبا و جذابی ایجاد می کند. سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که چه گلدان هایی برای تراس و زیبایی آن مناسب هستند.

اما برای بالکن‌ و تراسی با اندازه بزرگ و کافی، تنوع و انتخاب بیشتری برای گلدان ها دارید. استفاده از فلاور باکس برای تراس های بزرگ گزینه بسیار خوبی است. فلاور باکس جعبه ای تو خالی است که از آن در فضاهای سبز به روش های مختلف استفاده می شود و انواع گیاهان در آن قرار داده می شوند. فلاور باکس ها انواع مختلفی دارند:

  • فـلاورباکس‌ های فلزی
  • فلاورباکس ‌های بتنی
  • فلـاورباکس ‌های چوبی
  • فلاورباکـس ‌های پلاستیکی

گلدان های دیواری

همان طور که گفته شد یکی از گلدان مناسب برای تراس این مدل است. البته این جمله به این معنا نیست که نمی توان از آن ها برای بالکن های بزرگ استفاده کرد. از آنجایی که این گلدان ها فضای روی زمین را اشغال نمی کنند، بالکن شما فضای کافی برای سایر وسایل خواهد داشت. همچنین می توانید با استفاده از تعداد زیاد این گلدان ها دیوار سبز ایجاد کنید.

گلدان های آویز

گلـدان های آویز نیز برای تراس های کوچک مناسب هستند. اگر چه می توان از آن ها برای تراس های بزرگ نیز استفاده کرد. البته باید در انتخاب اندازه گلدان دقت کرد تا متناسب با اندازه تراس باشد. گلدان های آویـز را می توانید طوری قرار دهید که گیاهان آویز پایین و دیگر گیاهان بالاتر قرار بگیرند.

گلدان های نرده ای

گلـدان های نرده ای نیز برای تراس های کوچک گزینه و انتخاب بسیار خوبی هستند. این نوع گلدان ها مخصوص میله ها و نرده های تراس و بالکن هستند و به خوبی بر روی آن ها قرار می گیرند. طراحی این گلدان ها به گونه ای است که احتنال افتادن و پرت شدن آن ها وجود ندارد. به این گلدان ها گلدان های کمجا هم گفته می شود چون به دلیل مدلی که بر روی نرده ها فرار می گیرند کمترین فضای ممکن را در تراس اشغال می کنند و به همین دلیل انتخاب ایده آلی برای تراس ها و بالکن های کوچک هستند.

فلاورباکس ‌های فلزی

فلاور باکس های فلزی از ورق فولاد ساخته شده اند، داخل آن ها زهکشی و عایق شده و مناسب برای تراس های بزرگ هستند. فلاور باکس ها شکل ها و اندازه های متنوعی دارند. می توان از انواع کوچک تر آن ها بر روی دیوار نیز استفاده کرد و همچنین روی لبه تراس قرار داد. اما نوع زمینی این فلاور باکس ها پر کاربردتر است و طرفداران بیشتری دارد.

فلاورباکس های بتنی

فلاورباکس های بتنی را می توان در طرح های بسیار متنوعی ساخت که از مزیت های آن به حساب می آید. اما وزن زیاد این نوع فلاورباکس ها نقطه ضعفی برای آن هاست، که می توان انواعی که وزن کمتری دارند را گران تر از بازار تهیه کرد. این فلاورباکس ها را می توان به صورت زمینی، دیواری و آویزان استفاده کرد.

 

اشتراک‌گذاری