انواع درب شیشه ای اتوماتیک

انواع درب شیشه ای اتوماتیک را بشناسید!

شما برای نصب درب های اتوماتیک شیشه ای، چندین میلیون هزینه می کنید؟ حتما قبل از سفارش به این امر متوجه شده اید که اگر شخص و یا شرکتی را برای خرید انتخاب می کنید، کاملا شناخته شده و یا رزومه قوی برای تکمیل کار شما داشته باشد تا در طول عمر استفاده از این درب ها دچار مشکل نشوید. این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

درب شیشه ای اتوماتیک امروزه به دلیل دارا بودن مزایای زیاد خود جایگزین درب‌های قدیمی را گرفت است. به همین دلیل امروزه از این گونه درب به خاطر زیبایی و کارایی آن در ساختمان‌های پرتردد مانند ساختمان‌های اداری، تجاری و… استفاده می‌کنند.

درب شیشه ای اتوماتیک جیست؟

درب های شیشه ای اتوماتیک در دو مدل کشویی و لولایی قابل استفاده در مراکز عمومی و خصوصی مانند: هتل، فرودگاه، پاساژ و فروشگاه ها می باشد. مزایای درب اتوماتیک شیشه ای را میتوان برای سهولت در تردد عابرین، زیبایی، ارتقا سطح مقبولیت اماکن مورد استفاده و جلوگیری از اتلاف انرژی نام برد. در انتخاب این سازه اگر دچار مشکل شده اید می توانید از کارشناسان فروش و اجرای درب و نمای شیشه ای که اسامی آنها در لینک درج شده قرار گرفته است کمک بگیرید.

ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای

اندازه گیری ابعاد این درب ها توسط کارشناسان حرفه ای انجام می شود. برای تعیین اعاد این درب ها باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

برای تعیین ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای باید عوامل زیر را در نظر گرفت:

  • درب اتوماتیک شیشه ای معمولا دارای یک قدرت کشش و سرعت نیستند و باید نسبت به ابعادی که برای شیشه ها در نظر می گیرید پکیج مناسب را انتخاب نمایید.
  • ابعاد های استاندارد می توانند با اپراتور های معمولی بدون محدودیت کار کنند ولی در درابعاد بزرگ باید از پکیج های قوی تر استفاده شود.
  • ارتفاع استاندارد برای درب اتوماتیک 240 سانت می باشد و زیر این ابعاد مشکلی برای درب اتوماتیک به وجود نمی آورد و ارتفاع بیش از این باید از پکیج های مناسب این ابعاد استفاده نمود.

ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای

قیمت درب شیشه ای چقدر است؟

در جدول زیر قیمت درب های شیشه ای در سال 1400 را برای شما مشخص کرده ایم.

مساحت(متر مربع) رنگ پودری رنگ آنادایز روکش استیل
2-5 2.276 2.555 3.821
6-10 1.811 2.050 2.976
11-20 1.741 1.998 2.585
21 به بالا 1.638 1.947 2.276
  • قیمت بر حسب متر مربع می باشد.
  • قیمت (با احتساب شیشه، نصب، حمل، اتصالات، شاسی کشی و فریم ها) است.
  • به هزار تومان می باشد.
  • حمل به طبقات، به صورت جداگانه محاسبه می گردد.

موارد تاثیر گذار در قیمت درب شیشه ای اتوماتیک

موارد زیر به عنوان المان های مهم و تاثیرگذار در قیمت این نوع درب ها هستند:

  • اپراتور درب اتوماتیک
  • فریم و شیشه درب
  • شاسی کشی
  • حمل و نصب
  • کتیبه شیشه سکوریت
  • لوازم جانبی مانند باطری ups، قفل برقی و…

انواع درب شیشه ای اتوماتیک

اگر قصد خرید این درب ها را دارید باید قبل از هر چیزی با انواع آن آشنا شوید چرا که هر کدام کاربردهای منحصر به فردی دارد.

درب اتوماتیک کشویی

این مدل در مقایسه با دیگر مدل‌های درب شیشه ای بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آن در مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها و… استفاده می‌گردد زیرا پنل‌هایی که در این نوع درب‌ها برای باز و بسته شدن به کار می رود به صورت کشویی که با نصب یک سنسور چشمی در بالای آن هنگامی که جسمی به آن نزدیک می‌شود درب کاملا باز شده و بسته می‌شود.

درب اتوماتیک تلسکوپی

یکی از مدل‌های پرکاربرد درب شیشه ای اتوماتیک همین درب‌های تلسکوپی می‌باشد زیرا از این گونه درب‌ها بیشتر در مکان‌های پرتردد استفاده می‌کنند و می‌توان گفت یکی از خاصیت‌های ویژه آن که توانسته این مدل را از سایر مدل‌ها متمایز کند، روان بودن حرکت آن به دلیل استفاده از چرخ‌های پلیمیری در آنها است و همچنین به میزان زیادی از ورود گرد و غبار نیز جلوگیری می کند.

درب اتوماتیک شیشه گردان

شاید در هتل‌ها و مکان‌های لوکس دیده باشید که یک نوع درب اتوماتیک شیشه ای گردان در ورودی آن خودنمایی می‌کند زیرا این درب‌ها علاوه بر جلوه بخشیدن به محیط برای ورودی‌های کوچک بسیار مناسب است و می‌توان از این درب‌ها هم به عنوان درب خروج استفاده کرد و هم به عنوان درب ورود، به بیان دیگر دو منظوره است و برای محل‌های شیک و تجملی مانند هتل‌ها بهترین گزینه خواهد بود.

درب اتوماتیک شیشه کرو curve

همانطور که میدانید در ساختمان‌هایی که نمای آنها به صورت گرد و دایره ای شکل طراحی شده است باید در انتخاب درب آنها دقت زیادی شود زیرا اگر برای آنها از درب‌های مستطیل شکل استفاده کنند، به میزان زیادی از زیبایی نمای ساختمان کاسته می‌شود و از زیبایی آن به میزان زیادی کاسته می شود به همین دلیل طراحان حرفه ای در این گونه ساختمان‌ها اکثرا از درب اتوماتیک شیشه ای کرو استفاده می‌کنند زیرا این درب‌ها حالت دایره ای شکل دارند و می‌توانند با معماری این ساختمان‌ها هارمونی زیبایی ایجاد کنند.

درب اتوماتیک تاشو

از این درب می‌توان برای ترددهای نامحدود و بسیار زیاد استفاده کرد البته ساختار این نوع درب به درب‌های لولایی نیز تا حدودی شباهت داد اما می‌توان گفت که مهم ترین تفاوت آنها این است که درب‌ شیشه ای برقی تاشو دارای شعاع حرکتی بسیار کمتری نسبت به درب‌های لولایی دارد که این ویژگی باعث می‌شود تا برای استفاده در محیط‌های کوچک تر مناسب تر از درب‌های لولایی باشد.

درب اتوماتیک لولایی شیشه ای

این مدل از درب‌ اتوماتیک شیشه ای با نام دیگر سوئینگ نیز شناخته می شوند که بسیار مناسب برای ورودی‌های کوچک می‌باشد و ظاهری شبیه به درب‌های لولایی معمولی دارد که عمده ترین تفاوت میان آنها اتوماتیک بودن و شیشه ای بودن مدل‌های جدید است که این ویژگی باعث شده است تا افراد به استفاده از این مدل علاقه مند شوند.

اشتراک‌گذاری