آینه دکوراتیو چیست

آینه دکوراتیو چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از المان های مهم در داشتن یک دکوراسیون زیبا آینه های دکورایتو است. اما آیا می دانید آینه دکوراتیو چیست؟ این المان کوچک می تواند در طراحی خانه شما تاثیر بسیار باور نکردنی داشته باشد. از آنجایی که سوال درباره انواع و کاربرد این آینه ها بسیار زیاد است تصمیم گرفته ایم در این مطلب درباره آنها صحبت کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید..

آینه دکوراتیو چیست؟

آینه دکوراتیو یکی از انواع آینه های تزئینی و زیبا است که در زیبا کردن دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار میگیرد. به نقل از ایسنا، بنابر اعلام صنعت شیشه سازی، استفاده از آینه‌های دکوراتیو یکی از بهترین روش‌های زیباسازی محسوب شده و می‌توان به وسیله آن انواع خانه‌های مدرن و یا کلاسیک را زیباتر کرد.

آینه دکوراتیو چیست؟

امروزه دکوراسیون داخلی برای بسیاری از افراد اهمیت دارد و بیشتر طراحان و معماران داخلی سعی می کنند. با استفاده از این نوع آینه‌ها زیبایی و شکوه خاصی را در منزل ایجاد کرد.
نور، روشنایی و آینه، سه نکته هستند که باعث زیباتر شدن دکوراسیون منزل شما شده و انعکاس آن‌ها در هر نقطه از منزل می‌تواند زیبایی و جذابیت خاصی را ایجاد کند.

انواع محیط برای استفاده از آینه دکوراتیو چیست؟

از آینه دکوراتیو میتوان در هر محیطی استفاده کرد. البته بسته به کارایی آن محیط، نوع آینه دکوراتیو تغییر می کند. در منزل، باشگاه ورزشی، اماکن تفریحی، تالارهای جشن، محیط کار و دیگر موارد. شما می توانید با توجه به نیاز خود، از انواع مختلف آینه دکوراتیو استفاده نمایید.

اثرات مثبت آینه دکوراتیو بر محیط

بسته به نوع محیط، اثرات آینه دکوراتیو می تواند، تغییر کند. مثلا اگر محیط خانه را مد نظر قرار دهیم، موارد زیر بسیار برجسته هستند.

  • پر شدن محیط های خالی منزل با نصب این آینه ها
  • افزایش زیبایی منزل
  • افزودن بر نور در محیط های مختلف خانه
  • با انتخاب هارمونی رنگی مناسب برای آینه دکوراتیو
  • ایجاد حس سرزندگی و نشاط در محیط خانه

شما به راحتی می توانید با خرید آینه دکوراتیو از همه مزیت های ذکر شده، بهره بگیرید. و با یک انتخاب هوشمندانه، حس جدید و با نشاطی را به خانه و یا محل کار خود اضافه کنید. این اطمینان را به شما می دهیم که بلافاصله، تاثیر شگرف این کار را مشاهده خواهید کرد.

اهمیت استفاده از آینه دکوراتیو در دکوراسیون داخلی چیست؟

همان طور که می دانید از این آینه ها می توان در ایجاد یک فضای شیک و همچنین پر زرق و برق استفاده کرد. این آینه ها برای زیباتر کردن دکوراسیون مدرن قابل استفاده است و میتوان با این المان فضای اطراف خود را زیباتر کرد.

یکی از ویژگی‌های مهم استفاده از آینه‌های دکوراتیو این است که می‌توانند به خوبی نور را در فضای خانه منعکس کرده و باعث افزایش روشنایی منزل گردند.

همچنین با بازتاب تصاویر در این آینه‌ها، باعث جذاب‌تر دیده شدن و بزرگ‌تر دیده شدن فضای داخلی خانه می‌شود. در نتیجه استفاده از این محصولات در خانه‌های کوچک بسیار مفید خواهد بود.

به طور کلی این آینه‌ها در رنگ‌های مختلف طلایی، مسی، برنز و نقره‌ای تولید شده و هر کدام از آن‌ها را می‌توان در فضا و نوع دکوراسیون مختلف به کار گرفت.

اهمیت استفاده از آینه دکوراتیو در اتاق خواب‌ها

شما می‌توانید از آینه‌های دکوراتیو حتی در اتاق خواب‌های خود نیز استفاده کنید. استفاده از آینه های دکوراتیو در اتاق خواب شما می‌تواند باعث شیک‌تر شدن و زیباتر شدن آن شود، همچنین می‌تواند با انعکاس مستقیم نور خورشید بر روی دیوارهای اتاق خواب، فضا را بدون استفاده از هیچ‌گونه چراغ به خوبی روشن کند.
در نتیجه اتاق خواب شما بسیار زیباتر و خاص‌تر خواهد بود و این موضوع باعث می‌شود تا روحیه شما نیز بالاتر رفته و خوشحال‌تر از قبل شوید.

خرید آینه دکوراتیو

در زمان خرید این آینه ها با در نظر گرفتن چند نکته می توانید خرید بسیار خوبی را داشته باشید.

  • جایی که به دنبال آینه هستید
  • در نظر گرفتن اندازه فضای مورد نظر
  • شکل و رنگ آینه متناسب با دکور خانه
  • مواد قاب آینه

خرید آینه دکوراتیو

قبل از خرید آینه دکوراتیو باید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

دقت در کیفیت شیشه

کیفیت شیشه آینه دکوراتیو بسیار مهم است. باید بهترین کیفیت در ساخت آینه دکوراتیو استفاده شود. زیرا هرگونه استفاده از مواد با کیفیت پایین می‌تواند تصویر منعکس شده در آینه را با نمایش ضعیفی همراه کند.

دقت در ضخامت آینه دکوراتیو

قبل از خرید آینه، شما باید با توجه به نیاز خود و محلی که آینه را در آن نصب می کنید، نسبت به انتخاب ضخامت مناسب آینه دکوراتیو اقدام نمایید. ( چون این مورد بسیار تخصصی است، توصیه می کنیم از نظرات کارشناسان و متخصصان آینه کاری آریا استفاده کنید.)

آگاهی از جنس کار شده در پشت آینه

جنس و مواد کار شده در پشت آینه می تواند کیفیت بازتاب تصویر را بسیار تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از مواد مناسب و نسبتاً ضخیم در پشت آینه، کیفیت بالاتری را در به تصویر کشیدن وسایل ارائه می‌دهد.

تفاوت های آینه کاری کلاسیک با آینه کاری مدرن

آینه کاری کلاسیک در واقع یک هنر دستی است که در آن تکه های آینه با دست ساخته می‌شوند. اما آینه کاری مدرن، همان کار را با استفاده از تکنولوژی، دستگاه و وسایل روز انجام می‌دهد. از دل آینه کاری مدرن آینه دکوراتیو با تنوع بسیار بالایی به وجود آمده است.

یکی دیگر از تفاوت های آینه کاری سنتی و کلاسیک با آینه کاری مدرن این است که در آینه کاری سنتی، قطعات آینه کوچک تر از آینه کاری مدرن هستند.

همچنین تنوع طرح در آینه کاری مدرن بسیار بیشتر از آینه کاری کلاسیک می باشد. طرح هایی همچون طرح لوزی، طرح نیزه ای، طرح الماس، طرح حجمی، طرح رویال، طرح خورشیدی و غیره. که هر کدام مبنی بر ویژگی هایشان، مورد استفاده قرار می گیرند.