انواع پنجره های ساختمانی

معرفی انواع پنجره ساختمانی به همراه مزایا و معایب آنها

در طراحی داخلی و دکوراسیون ساختمان و خانه المان های زیادی وجود دارد که هر کدام از آنها میتوانند تاثیر بسیاری در خانه شما داشته باشند. پنجره ها و نوع انها یکی از المان های بسیار مهم در دکوراسیون اخلی خانه است. نوع پنجره و جای قرارگیری آن میتواند در شیک شدن خانه شما تاثیر بسزایی داشته باشد. این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا انواع پنچره ساختمانی را بیشتر بشناسید…

اجزا پنجره ها

پنجره ها نیز مانند درب اجزا مختلفی دارند. کیفیت اجزای تشکیل دهنده آنها تاثیر در قیمت انها خواهد داشت. اجزای همه پنجره ها شامل :

  • فریم پنجره
  • شیشه پنجره
  • یراق آلات

مقایسه انواع پنجره های ساختمان

همانطور که میدانید پنجره عضوی جدانشدنی در یک خانه است. این المان جزو با اهمیت ترین ویژگی های یک خانه محسوب می شود. پنجره ها در کنار مزایای زیادی که دارند میتوانند معایب خاص خود را نیز داشته باشند. پنجره ها انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به نوع خانه و سلیقه شما میتواند انتخاب شود. در این مطلب با انواع آنها و همچنین مزایای هر کدام آشنا خواهید شد.

اگر به دنبال درب و پنجره سازی در شیراز برای ساخت پنجره و درب دلخواه خود هستید به لینک درج شده مراجعه کیند.

پنجره چوبی

یکی از انواع پنجره های زیبا را میتوان پنجره های جوبی دانست که بسته به سبک طراحی خانه شما انتخاب می شوند. چوب خاصیت رنگ‌پذیری دارد و امکان تولید در رنگ دلخواه شما در این نوع پنجره وجود دارد. عایق صوتی است و مقاومت خوبی در برابر نور خورشید خواهد داشت اما باید در نظر داشته باشید که چوب در برابر آتش سوزی بسیار خطرناک است و میتواند به سرعت خانه شما را به آتش بکشد.

انواع پنجره چوبی

پنجره آهنی

یکی از انواع چنجره هاب ساختمانی این نوع است که در حال حاضر طرفداران بسیاری دارد. این پنجره در اکثر خانه ها استفاده می شود. قابلیت رنگ چذیری و محکم بودن این پنجره ها در برابر ضربه باعث شده است که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. اما در نظر داشته باشید که آهن عایق گرما نیست و میتواند باعث اتلاف انرژی شود. همچنین در برابر رطوبت و بارندگی امکان زنگ زدگی وجود دارد.

پنجره آهنی

پنجره آلومینیومی

این نوع پنجره را میتوان یکی از خاص ترین انواع پنجره ساختمانی در نظر گرفت. این پنجره ها در دو نوع ساده و ترمال بریکان تولید میشوند. از مزایای این نوع پنجره ها میتوان به جلوگیری از زنگ زدگی در برابر رطوبت و باران و همچنین وزن سبک آنها اشاره کرد.

مزایای پنجره های آلومینیومی

پنجره های کامپوزیتی

از انواع پنجره ساختمانی میتوان به این چنجره ها اشاره کرد. این نوع پنجره ها خود به دو گروه مختلف تقسیم می شوند که هر کدام کاربردهای خود را دارند.

پنجره pvc و upvc

پنجره های پی وی سی و یو پی وی سی از انواع پنجره ساختمانی که مزایای زیادی دارند و امروزه یکی از پرطرفدارترین ها در بازار به حساب می ایند. در جهت مشاهده توضیح کامل این نوع پنجره ها به لینک درج شده مراجعه کنید.

پنجره آلوود

یکی دیگر از انواع پنجره های ساختمانی است که از ترکیب آلومینیوم و وود به وجود می آید. مواد استفاده شده در این پنجره ها پروفیل چوب و آلومینیم است که معایب یکی را دیگری بر طرف کرده و یکی از پر مزایاترین نوع پنجره هاست. عایق مناسبی در برابر حرارت به کمک لایه چوب است. مقاومت در برابر ضربه و عایق صوتی نیز میباشد.

پنجره های آلوود چیست

قیمت انواع پنجره ها

پنجره ها بسته به متریال استفاده شده در آنها، نوع شیشه به کار رفته در آنها، ابعاد آنها و همچنین نوع انتخابی شما میتوانند قیمت های متفاوتی داشته باشند. البته در نظر داشته باشید که با خرید از فروشگاه های معتبر خرید و فروش درب و پنجره دوجداره در شیراز میتوانید از قیمت مناسب آنها مطمئن بوده و خیال راحت خرید کنید.

اشتراک‌گذاری