سرامیک اسلب چیست

سرامیک اسلب چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سرامیک اسلب یا سایز بزرگ به سرامیکی گفته می شود که از نظر ابعاد بسیار بزرگ بوده و متریال آن به صورت یکنواخت در تمام سطح آن اعمال شده است. اگر به سرامیک های معمولی و سایز کوچک توجه کرده باشید، خواهید دید که برای اعمال کفپوش بایدآنها را در کنار هم قرار داد که این امر موجب تکه تکه جلوه دادن کفپوش می شود. اما سرامیک های اسلب کاملا یکسره بوده و برای سطوح بسیار بزرگ از جمله دیوار کاربرد دارند.

سرامیک اسلب چیست؟

سرامیک اسلب نوعی از سرامیک بوده که ابعاد بزرگی دارد و برای سالن های بزرگ مثل سینما، رستوران، سینما و همینطور سالن های مختلف استفاده می گردد. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دستگاه ها و ابزار آلات روز دنیا، تولید سرامیک به صورت اسلب روز به روز بیشتر شده و از طرف دیگر استفاده از این نوع سرامیک ها در طراحی داخلی ساختمان رو به افزایش می باشد. سرامیک های اسلب امروزه بسیار محبوب هستند و مورد علاقه معماران قرار گرفته اند. از دلایل این امر می توان به تعداد اتصالات حداقل بین آنها، یکپارچگی و ظاهر خیره‌کننده‌ اشاره کرد.

مزایای سرامیک اسلب

در ساخت این نوع سرامیک از مواد طبیعی استفاده شده و به دلیل ساختار ویژه ای که دارند، همچنین به دلیل سختی بالا، مقاومت در برابر نفوذآب و تنوع زیاد، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این سرامیک ها با محیط زیست نیز سازگار هستند و طرح های مختلف و متنوعی دارند.همچنین این نوع سرامیک مزیت های زیر را نیز دارد:

  • تنوع فراوان در طرح و رنگ
  • هزینه ی تعمیر و نگهداری پایین
  • مقاومت در برابر ضربه
  • وجود لایه ی نفوذ ناپذیر در سطح
  • امکان چاپ انواع طرح های سفارشی بر روی آن

مزایای سرامیک اسلب

معایب سرامیک اسلب

یکی از معایب این نوع سرامیک قیمت بالای آن است. همچنین به دلیل اینکه ابعاد بزرگی دارند در زمستان سرما را به خود منتقل می کنند. همچنین هنگام استفاده از این سرامیک بر روی کف، به دلیل سختی زیاد ممکن است باعث زمین خوردن افراد گردد. همچنین حمل و نقل آنها کمی مشکل می باشد.

ویژگی های کاشی و سرامیک اسلب بزرگ

همانطور که پیشتر اشاره شد از ویژگی های این نوع از سرامیک، ابعاد بزرگ آن و نیز سختی و غیر قابل نفوذ بودن آن در برابر آب می باشد. همچنین این نوع از سرامیک تنوع و مدل های مختلفی دارد.

ابعاد استاندارد سرامیک اسلب

سرامیک هایی که در ابعاد بزرگ تر از 80 سانتی متر قرار داشته باشند در ردیف سرامیک های اسلب قرار می گیرند اما به طور کلی ابعاد سرامیک اسلب، بیشتر از یک متر می باشد ابعاد این نوع از سرامیک بر اساس مکانی که قرار است در آن نصب گردد، تعیین می شود.
ابعاد این نوع از سرامیک عبارتند از120در10 و 150در150 و 120در240

کاشی اسلب

کاشی های اسلب، سنگ های طبیعی را به خاطر ما آورده و جلوه ی زیبایی دارند.چیزی که قبلا فقط در رویاهایمان می دیدیم اکنون در کاشی ها اسلب به وضوح دیده می شوند.کاشی های اسلب با ابعاد بزرگ تر از 80 سانتی متر و نیز 1متر و 60 سانتی متر در بازار وجود دارند. کاشی های اسلب از آن جهت که ابعاد بزرگی دارند می توانند به راحتی و در زمان کمتر، ابعاد نمای ساختمان را پوشش دهند. همچنین کاشی های اسلب ویژگی های زیر را دارند:

  • دوستدار محیط زیست هستند.
  • پر قدرت و با دوام هستند.
  • نیاز به تعمیرات بسیار کمی دارند.
  • از نظر زیبایی در جایگاه ویژه ای قرار دارند.

بهترین فروشگاه کاشی و سرامیک در شیراز در لینک درج شده معرفی شده است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *