دکوراسیون محیط اداری | 8 اصل که باید بدانید!

دکوراسیون محیط اداری و دفاتر ساختمانی کار ویژگی های مهمی دارد. کار در محیط اداری پر تنش نیاز به تغییر دکور هر چند وقت یک بار دارد. شما نیاز به مکانی دارید تا در آسایش روح و ذهن در مورد مهم ‌ترین مسائلی که مستقیما بر پیشرفت یا عدم ترقی شما اثرگذار هستند تصمیم‌ گیری کنید. در مطلب امروز تلاش کرده ایم دکوراسیون محیط اداری و نحوه طراحی آن را بررسی کنیم.

کاربرد روانشناسی در دکوراسیون محیط اداری

فکر می کنید چقدر تناسب فضای کار با ماهیت آن مهم است؟ در واقع انتخاب یک فضای کاری متناسب با نوع فعالیت حرفه ای شما بسیار مهم است. طراحی محیط کار بر همه چیز اثرگذار خواهد بود از نحوه اجرا تا میزان اشتباهات و رضایت کارکنان و کارمندان میتواند تاثیرگذار باشد. از این رو توصیه می کنیم اگر قصد دکوراسیون محیط اداری را دارید توصیه می کنیم از کارشناسان دکوراسیون داخلی که در لینک درج شده معرفی شده اند کمک بگیرید.

تاثیر رنگ در دکوراسیون محیط اداری

رنگ در فضای کار میتواند روح بش کارمندان باشد. انتخاب رنگ متناسب با فضا و نوع فعالیت بسیار مهم است. رنگ‌ها تاثیر عمیقی بر چگونگی فعالیت و نحوه عملکرد افراد در محیط کار دارند و حتی رنگ‌ها باعث می‌شوند شخص کارش را به بهترین شکل ممکن انجام دهد یا نیمه ‌کاره آن را رها کند.

تاثیر رنگ در دکوراسیون محیط اداری

طبق نظر گارشناسان دکوراسیون اداری قرار گرفتن در معرض رنگ‌های آبی و سبز عملکرد افراد را در حیطه فعالیتشان یشتر می کند. بسیاری از شرکت‌های مطرح و بزرگ مثل گوگل، مایکروسافت و ای‌بی در روانشناسی طراحی محیط کاری خود تلفیقی از این رنگ‌ها را به کار گرفته ‌‌اند که ین کار یک طراح داخلی خوب است.

انتخاب مبلمان دکوراسیون اداری

در جهت طراحی دکوراسیون محیط اداری انتخاب کردن مبلمان مناسب بسیار تاثیرگذار است. این که بتوانید یک مبلمان اداری متناسب با فضا و رنگ های انتخاب شده تعیین کنید کار دشواری است و بهتر است از یک طراح داخلی استفاده کنید.

انتخاب مبلمان دکوراسیون اداری

طبق تحقیقات سال 2016 افراد هنگام نشستن روی مبلمان مدور حس همکاری و خلاقیت بیشتری از خود بروز می‌دهند. اما درست برعکس، افراد هنگام نشستن و قرارگیری روی مبلمانی که زاویه‌ دار هستند بیشتر در خود فرو می‌روند و تمایل به انجام فعالیت‌های به صورت شخصی و فردی دارند.

همچنین میتوانید ویژگی های محیط کاری سالم را در لینک درج شده بخوانید.

دمای مناسب در فضای داخلی اداری

روانشناسی محیط کار در یک اداره و محیط کار صرف ‌نظر از میزان شلوغی و اشغال فضا، دما و حرارت موضوع بسیار مهمی است. همیشه گروهی هستند که در وسط زمستان هم از عرق کردن و گرمای محیط شکایت دارند و گروه دیگری که همواره سردشان هست و حتی در وسط تابستان هم نیاز به ژاکت پشمی دارند.

برای برقراری دمای مناسب در محیط به سادگی می‌توان از یک دماسنج استفاده کرد. البته در این زمینه باید انعطاف‌پذیر بود به ویژه باید به افرادی که دمای پایین‌تر را می‌پسندد نیز توجه داشت.

برای این منظور به جای این که دمای محیط را پایین بیاورید می‌توانید به آن‌ها توصیه‌های شخصی بکنید تا احساس بهتری داشته باشند مثلا روی میزشان یک نوشیدنی پر از یخ قرار دهند یا از پوشیدن لباس‌های‌ ضخیم در محل کار پرهیز کنند. فراموش نکنید راضی نگه داشتن همه افراد غیرممکن است پس رعایت حد وسط و اعتدال بهترین روش است.

عناصر دکوراتیو در طراحی فضاهای اداری

طبق تحقیقات دکوراسیون محیط اداری افرادی که در محیط کاری فعالیت دارند که استراتژی ضعیفی برای طراحی و دکوراسیون محیط و فضا دارند نسبت به کسانی که در محیط با طراحی زیبا و وجود دکوراسیون مناسب فعالیت دارند، به کار و حرفه خود علاقه بیشتری نشان می‌دهند و حس عدم توجه و بی‌اهمیت بودن در گروه اول بیشتر به چشم می‌خورد.

اشتراک‌گذاری